Wednesday, December 04, 2002

Ini entry terakhir sebelum aku mula cuti raya. Aku sebenarnya dah kosong kepala dah.. banyak kerja yang harus diselesaikan sebenarnya. Tapi kepala aku ni cam kosong jer. Malas jer nak buat kerja. Pagi nih aku sampai ofis.. lengang selengangnya. Abang kata kalau nak balik call dia nanti. Mungkin aku balik awal kot. Dalam ofis nih cuma aku ngan iza jer.. iskh iskh.. dibuatnya raya esok.. pecah rekod ler aku. Mak mertua aku kata nak buat ketupat esok.. kalau esok raya? Erk..tak tido ler malam ni.. mujur ketupat kat sini cepat masak (ketupat daun palas). Baru ni ler aku tau buatnya sbb kat pantai barat jarang ada.

Orang tanya aku.. tak sedihke raya kat rumah mertua. Aku cool jer sbb mmg aku tak rasa sedih pun. Tapi malam tadi aku call emak. Tak semena-mena berlinang air mata aku. Aku cuba control ler.. takut emak pulak yang nangis. Aku kalu boleh tak mo tengok air mata emak dah. Kesian kat dia. Abang tengok jer aku.. tak cakap menda pun.

Bengkel abang pun dah tutup. Semalam masih ada kereta nak masuk.. accident. Abang terpaksa tolak ler sbb pekerja dah balik kampung. Kesian kat owner keter tuh tapi nak buat camnekan. Abang pun nak cuti gak kan. Abang kata mungkin bukak lambat sikit kot. Tahun ni beraya ngan isteri jadi kena lama sikit sebab dah lebih banyak rumah yang nak dikunjungi. Aku pun tak kenal lagi kebanyakan sedara mara abang.

Aku dapat bayangkan teruknya jem kali nih. Tapi aku melawan arus kira selamatler. Yang sesak jalan menghala Kuantan. Aku yang menghala KL ni insyaallah ok. Cuma yang akan jadi masalah bila aku masuk Jalan Duta ke PLUS Highway menghala ke Klang. Mesti sesak ah.. sbb banyak kereta nak ke sebelah Utara kan. But then, aku keluar raya kedua.. should have subsided by then. Aku teringat dulu.. masa belajar. Setiap kali musim perayan PDRM akan keluarkan statistik accident ikut negeri kan. Maka member aku budak Perlis nih sedap sangat ler ngutuk Selangor negeri aku (assabiyah ler plak ehehe)
"Angah.. hang tengok.. accident sikit ja kat Perlis, hang tengok negeri hang, boleh kata tiap tahun paling banyak accident"
"Eleh.. negeri kecik boleh ler cakap.. higway takde.. keter sikit.. sehari boleh pusing abis.. boleh le cakap. Ko tengok ler kat sini highway berselirat.. tu pun tak leh pikir ker?" Marah pulak aku ngan kepandaian dia.. tapi cam tok rimau kata.. bukan dia minta dilahirkan bodoh begitu ekekekeke

Dalam pada blank ni banyak gak yang aku taip ek.."kak Iza.. jom balik nak tak? Aku tau kak Iza akan senyum tanda setuju

Selamat Hari Raya



No comments: