Tuesday, December 03, 2002

Ofis aku dah semakin sunyi. Tinggal berapa kerat jer yang kerja. Kebanyakannya start cuti esok. Aku start hari Khamis. Esok tengok anak bulan kan. Macam2 andaian orang buat. Tapi kebanyakannya rasa raya hari Jumaat.

Aku teringat dulu2. Nenek aku tunggu pengumuman raya baru nak memasak. Memang tak tido ler malam tu kalau esoknya raya. Pahtu petang raya pertama memasing pakat tido..ekekekekeke. Aku suka suasana malam raya kat kampung aku. malam tuh lepas solat Isya' jer, kaum lelaki akan berarak keliling kampung bertakbir. Kengkadang mereka singgah kat umah. Tuan rumah bagiler air seteguk dua. Aku tak pasti masih berjalan ker program ni sekarang.

Biasanya juga malam raya kat kampung aku sunyi jer. Takde pun orang main meriam. Tapi start pukul 4 pagi..gegak gempita ler kampung. bagus juga. Kejutkan orang buat persiapan pagi raya.

Biasanya aku taklepas peluang gi semayang raya. Biasanya aku akan perhati bebudak lelaki. Kalo hari biasa tuh selekeh jer, masa raya nih nampak encem laks pakai baju melayu bersampin. Jejaka idaman Malaya ehehehe...boley buat calon menantu. Tapi lepas raya...ampehhhh. Tahun ni kena jaga pandangan ler ihiks.

Tahun ni tahun pertama beraya ngan suami. Kalau dulu tangan pertama yang akan aku kucup ialah tangan ayah pastu emak dan adik beradik. Tahun ni berubah dah. Tahun ni juga kali pertama tak bersama emak di pagi raya. Sedih memang sedih tapi nak buat camne. Aku nak lama kat Klang, jadinya aku beraya disini dulu.

Jurnal Angah akan bercuti sampai lepas raya. Sampai Angah start kerja. Tapi kalau ada kelapangan dan pc yang menganggur kat rumah sedara mara. Aku akan cuba juga mengupdate jurnal nih.

Dikesempatan ini aku nak menyusun sepuluh jari memohon kemaafan andai ada tulisan aku yang mengguris rasa, Aku manusia biasa..tak terlepas dari melakukan kesalahan. Salam Aidil Fitri penuh takzim dari Angah dan suami. Eid Mubarak, kullu amin wa antum bi khair.


1 comment:

dghnfgj said...

welcome to the wow power leveling cheap wow power leveling service site,WoW Gold buy cheap wow gold,wotlk gold,world of warcraft power leveling buy wow gold