Saturday, October 23, 2004

rojak

My mum is here. Sampai awal pagi tadi. Aku punyalah seronok. Malam nih berbuka ngan masakan emak yang paling best dalam dunia eheh. Arief pun cam tau-tau jer nenek dia sampai terus bukak mata, gelak2. Nampaknya ibu tak lakulah 2 hari nih.

Esok student nak datang berbuka di rumah. Mesti havoc rumah aku nanti. Nak mintak mak mertua aku tolong masak.

Isnin nih Pahang bercuti sempena birthday Sultan. Dapat aku bersantai di rumah, bermalas-malasan.

Pagi nih dapat e-mail lirik lagu lagi, lagi Ezlyn, jugak pasal pak menteri yang sama. I wonder sapa pulak penciptanya.

Kenapa orang dulu-dulu kalau nak gi interview mesti kena hafal nama menteri2?

Aku percaya dengan kuasa it's who you know not what you know.. tapi aku tak pernah pulak pull some strings to get what I want especially in job hunting. Aku lebih percaya ngan diri sendiri. Aku harap orang respek pegangan aku as mush as I respect their beliefs.

Ada orang tanya aku, kenapa aku suka mencampur aduk bahasa dalam blog ni. Alasannya aku merosakkan bahasa. Aku jawab. It's my blog and I can do anything I want with it. Aku jawab lagi, dah output otak aku camtuh biarlah. Aku bukan menulis karangan dalam exam mind you. Kat sinilah kalau aku nak mengarut pun. Aku tanya dia pulak.. dia cedera ke lepas baca bahasa rojak aku? Dia jawab tak.. I rest my case.

Student datang jumpa aku nak mintak naikkan markah carrymark. Aku tolak permintaan dia dengan satu alasan mudah. Dia tak layak! Mungkin kejam tapi I have to be cruel to be kind. Kalau dah assignment ala kadar cincai boncai, maka markah ala kadar cincai boncailah yang aku beri. Dah diberitau ada kuiz tapi tak datang, pastu beri alasan sebulan kemudian.. I'm sorry I can't tolerate those lame excuses.

student : Puan tolonglah beri saya buat kuiz, saya balik kampung.
cikgu : Dah tau ada kuiz kenapa balik kampung?
student : masalah keluarga.
cikgu : bagitau saya, kalau2 saya boleh timbangkan.
student : nenek saya meninggal puan.
cikgu : (memikir beberapa saat, mengingat semula) Saya nak tanya ni..
student : tanya apa Puan?
cikgu : Nenek awak meninggal berapa kali setahun?
student : *senyap*

Aku masih ingat semester lepas, alasan sama jugak diberi masa amik English I ngan aku.

Pasaraya Ocean kat Kuantan nih dengarnya nak ditutup, jadi sale habis habisan ler. Aku dapatlah membeli baju Arief beberapa helai *abang tenung aku* hahahahahaha, beberapa bukan perkataan sesuai. Yang sesuai ialah berlambak. Kiko, Puppywinks, Anakku semua jual tak sampai RM 10 sehelai. Ada yang 3 RM 10. kat sini mana nak carik Osh Kosh atau baby guess :P memadailah dengan jenama2 ciput yang ada. Aku dulu pun pakai baju takde jenama...errrr... sekarang pun, low maintainance gitu. Biarlah teruna aku pun low maintainance jugak cam maknya.

Oklah.. off to jaga exam chiowww...

No comments: