Thursday, October 28, 2004

wet...wet...wet

Dah 3 hari hujan tak berhenti kat Kuantan ni. Bukan renyai pulak tu, sederhana lebat. Kalau berhenti pun sekadar sejam dua, pastu sambung balik. Banyak baju aku tak kering, kalau kering pun rasa cam lembab jer sebab sejuk. Malam tadi aku ke Giant belikan teruna aku long sleeve 3 helai. Baju dia banyak yang tak berapa kering. Kang selesema plak teruna aku tuh.

Kalau ikut pengalamanlah kan, masa banjir besar tahun 2001 dulu pun begini jugak pattern hujannya. Waktu musim raya jugak jadinya. Tahun 2002 ngan 2003 tak pulak. Janganlah banjir besar lagi hendaknya. Rumah aku kalau naik air pun setakat lutut jer. Aku kesian kat mereka-mereka yang rumahnya cuma nampak bumbung jer bila banjir.

Tapi bagus juga sekali sekala hujan lebat berterusan begini, setidak-tidaknya bersihlah udara daripada partikel2 yang bahaya pada kesihatan. Untung juga tokei payung dan baju hujan. Subur juga tanah. Jadi ada jugalah rahmatnya kan.

Cuma yang tak berapa best tuh, satu penyeksaan untuk aku bangun sahur dan mandi pagi sebab best dok bawah selimut eheh. Kat opis takyah cakap ler sejuknya. Satu jemputan untuk aku tidoooo dan makan gaji buta. Mujur kereta aku ada heater, jadi ok jer lah nak go to and fro dengan teruna aku.

off to class now


No comments: