Wednesday, October 13, 2004

Sambil Kerja Jumpa Member

Minggu lepas aku ditugaskan menengok student bergraduat di UTM Skudai. Jadi aku amik kesempatan untuk bergathering kecil kecilan ngan geng jurnal selatan. Lepas abis program sebelah petang, aku pun berjumpalah ngan Tok Rimau ket sebelah masjid depan dewan dalam UTM tuh, dapatlah merasa naik kereta ijau dia eheh. Bersidang dalam rembang petang di Senibong Permas Jaya bersama 5 lagi blogger lain. Aku, Tok Rimau, Kak Tin (mrs. rimau), adi, biskut, ayue dan ayares. Adik aku ngan member dia pun ikut sekali. Yang bestnye kali nih, harimau bagi orang makan. Gambo ada kat jali.fotopages.

Aku sebenarnya seronok dapat kenal mereka nih, walaupun baru pertama kali bertentang muka, tetap mesra macam dah kenal lama. Siapa kata ukhuwah tak boleh dijalinkan dalam dunia cyber? Yang lebih menarik bila berbual guna nickname blog memasing. Contoh:

"Tok, sedap sungguh otak-otak nih"
"a'ah memang sedap (sambil makan)"

"biskut sekarang nih belajar lagik ke?"
"final year dah angah"

"mana ko belajo cakap negeri sembilan ayares?"
"lama dok kat sana tok rimau."

Cuba berbual guna nama betul memasing... huhuhuhu, mahu haru biru nak perkenalkan pehtu nak ingat nama panggilan sebenar diluar. Harus ada sesi ice breaking. Dalam kes aku tak jadi masalah sebab kat memana pun aku tetap angah. Anyway terima kasih atas layanan best orang Johor.

p/s : spyz.. aku pun nak jumpa ko ngan family gak, jum kita gi Bagan, ajak memember yang berdekatan.. aku order ko bayo... boley?


Selamat Datang Ramadhan

Lusa atau tulat kita akan mula berpuasa. Tahun ni aku akan berpuasa bersama suami dan anak. Aku masih tak dapat bayangkan camner nak berbuka puasa ngan arief yang aktif the ulat bulu type.

Sebagai ibu yang bagus aku dah menempah baju melayu untuk teruna aku. Mesti kiut. Mak jer lelebih, anak tak tau apa benda pun hahaha. Kocek kena buat bebesar kata ayahnyer *wink*

Hmmmmm.. sebagai suri rumah yang bagus, soalan yang sama akan menerjah kepala otak aku, nak masak apa berbuka nanti, nak masak apa bersahur nanti. Macam selama nih tak pernah memasak.

Sebagai anak yang bagus, aku dah janji ngan emak nak balik berbuka di kampung sekali dua. Semenjak anak2 duduk jauh nih kan... nak menghilang rindu pada anak lebih2 lagi cucu tunggalnya tu.

Sebagai kakak dan kakak ipar yang bagus, aku menadah telinga mendengar memacam plan untuk raya. Buat atau tidak tu perkara kedua. Yang penting aku dah dengar.

Tapi sudah baguskah aku sebagai muslim? Ramadhan yang datang sekali setahun ni. Aku jugak nak merebut ganjaran yang dijanjikan Allah. Aku nak jadi muslim yang bagus. Insyaallah. Jom kita!!

No comments: