Monday, February 28, 2005

Rojak

Sabtu lepas lepas kerja aku naik bas ke Temerloh. Terima kasih encik driver, turunkan aku kat R&R Temerloh. Abang dah tunggu. We headed to Seri Malaysia Temerloh. Being a budget hotel, the facilities can do lah.. cuma lantai tak berkarpet ngan bunyi kat luar kedengaran jelas. Mujurnya ada government rate eheh. Lepas 4 tahun aku reside kat Pahang, tu lah kali pertama actually masuk bandar Temerloh. Lepas check-in, pi makan, pi jumpa urusetia kejohanan dan pi tido. Esoknya tuh abang terlibat ngan Mountain Bike Challenge, kejohanan tertutup Pahang jer.

Semalam sehari suntuk di Tasik Chantin. Hujan sebelah pagi buat semua menggeleng kepala tengok trek perlumbaan. Licin sungguh. Masa race pun kebanyakan pelumba menarik, menyorong dan mengangkat basikal. Aku tukang buat result seperti biasa. Oh.... semalam jugak birthday abang yang ke 31. Tua sudah laki aku hahahaha.. cuma belikan sehelai faded jeans. Aku insan yang masih tak berduit.

Sebelah petang bertolak balik ke Klang. Aku drive all the way. Kesian kat baby besar aku, kepenatan sehari mengadili perlumbaan. Pulak tuh jem lepas terowong Genting Sempah sebab pembaikan jalan, menggeletar lutut menahan clutch. Takper, sekali sekala. badan jer dalam kereta, otak aku dah kat rumah emak, dah mengingat baby kecik aku. Sampai rumah pukul 6 petang, teruna aku tido plak....

Itulah cerita hari-ini-aku-buat-apa sepanjang ujung minggu.


Terunaku sayang

Esok 3 Mac. Teruna aku akan genap setahun ikut tahun masihi, teknikalnya ler. Kena tunggu 3 tahun lagi nak celebrate birthday. Dia dah pandai berjalan. Aku pulak terlebih eksaited. Biasalah first time mum kan. Pulak tuh teruna aku duduk ngan neneknya, sekali seminggu aku tengok, sekali nampak dah berjalan ke arah aku.. pricelesssss


Kerjaku sayang?

Pagi tadi ada Majlis Perutusan dan Penyampaian Amanat Ketua Pengarah. Aku pergi tadah telinga pastu balik. Ingat nak pi jamuan ringan, hampeh... ramainya umat.

Pengarah minta buat powerpoint presentation untuk meeting esok. Hmmmm bila nak study? bila nak carik point? bila nak scan data? bila nak susun data? nak esok? banyak aku menyungut, patutnya nak berblogpun tak de masa kan :D


Aku dah dapat jiran. Tak ler rasa cam dok 8 orang dalam gua.

No comments: