Friday, February 04, 2005

Sure Jamn

Esok LTdL sampai sini, aku terfikir, camne nak gi office esok ek.. sure jalan tutup, takper ada alternative jalan lain. Pastu kalau ETA pukul 2 lebih, sure jem nak balik. Takkan nak memeruk kat opis kan. Adalah lebih baik aku join the crowd tapi panas ler plak... look how it goes ler.

Mlm tadik makan kat RASA Alamanda, hot plate yang tak sedap tapi mahal giler. On my way out from C**4 aku terserempak ngan kawan masa kat U dulu. Mei nama dia, aku tinjau2 takut salah orang, memang tak salah. Mei masih ramah cam dulu, siap ingat nama penuh aku lagik. Mei nih bertudung walaupun bukan Islam sebab dah terbiasa bertudung di UIA. Pernah jadi PTD kejap, tapi berhenti, tak sesuai ngan jiwa katanya. Miss U ler Mei. Borak punya borak, kesian roomate aku menunggu. Lenkali boleh jumpalah kan. Balik rumah aku terus zzzzzzzz penat ler. Manjang penat.

Aku nak beli papers kat C**4, mahal mak aiihhhhh. beza sampai RM7. Kat Econsave Kapar tuh baru RM34, kat sini sampai RM41. Ada statement kata kalau tempat lain lebih murah, bawak bukti dan beza harga tuh akan dibayar 2 kali ganda. Lumayan tuh. Tuh ler kengkadang hypermarket nih bukannya murah mana pun, cuma kepelbagaian barangan ler boleh harap. Kat G** lagi teruk, harga pada rak lain, bila kat cashier lain plak. Aku report buat dunno jer.. memanglah tak banyak sangat beza tapi itu baru aku sorang, kalau sehari ada 5000 pelanggan, sorang sengaja tersalah charge RM1, dah RM5000. Kalau seminggu, sebulan, kan dah menipu namanya tuh.

Dah sebulan lebih kerja gomen, aku masih takde baju batik. Punyalah teruk padahal tau benda tuh wajib. Siap ada pekeliling lagik. Nasib boss ok.

Pukul 3 pagi tadi adik aku call, dia masuk spital sebab sakit kepala sampai pengsan kat tempat kerja. Aku cukup risau bila diberitau sakit sebelah kanan jer. Takut indication penyakit lain cam darah tinggi atau kidney problem. Emak masih tak tau lagik sebab mungkin adik aku kena tahan untuk determine sakit apa jer. By evening kalau tak discharge jugak kena bagitau emak ler. Kesian adik aku, dahlah sorang2 kat JB, jadi pulak benda camni. Sabar dik, harap2 takde apalah.

Nak pi Anjung.....

No comments: