Friday, January 20, 2006

Suwey betol!

Petang yang suwey (pardon my language, I juat have to puke it all out of my system) Dah dekat Pekan K*p*r bila aku terserempak dengan mamat bongek tu. Sebab benda tu dah lama, adalah dalam 7 tahun, aku senyumlah, malas dah nak ingat cerita lama, mamat bongek ni boleh buat muka pastu paling ke lain. Memang sial! Woi ko ingat ko sapa nak buat aku camtu! sudahlah ko tipu mak bapak aku, pakcik aku yang satu sekolah ngan ko, sedara mara aku yang dah percaya kat ko, boleh lagi ko buat aku camtu! Nampak sangat BERSALAH!

I'm a kind of person who will never forget. I can accept the fact that he married someone else, that we are not destined to be together. I swallowed it slowly rationalising that this is Allah's way of telling me that that mamat bongek is not for me. I can accept it, he dumped me just like that, I can accept it. But when the truth prevailed, that he actually made up stories about me and my family to his, made up stories about his family to mine to be with his new lover. I cannot accept it! You can talk nasty things about me but not my family, ever! It just shows how low one can get and YOU mamat bongek had showed me just that. I wasted 5 years of my emotional life damn it.

Jadi kalau aku dah senyum tu, dan aku tau ko nampak aku, cubalah sedar sikit. Aku bukan nak ko bercakap ngan aku, menyembah aku mohon maaf, menyembah mak aku, sedara mara aku mintak ampun. Aku cuma nak ko jadi manusia yang beradab, yang berbudi, macam suatu waktu dulu. At least senyumlah balik. Aku dah takde perasaan dah. Aku dah ada suami dan anak yang membahagiakan aku. Ko jagalah bini ko tuh baik2. Aku doakan ko cepat dapat anak. Dah 5 tahun kan ko kawin? sebab ko pun anak tunggal.

No comments: