Monday, October 13, 2008

HAPPY BIRTHDAY ANGAH - IN ADVANCED

Esok birthday aku. Tahun ni umur aku 31. Habis kalendar dah ekekeke. Apa yang dah aku capai dalam masa setahun ni... well... banyak ups and downs dalam hidup aku.

Banyak benda baik berlaku, banyak juga cabaran dan dugaan yang aku hadapi dan lepasi dan masih cuba lepasi dalam kehidupan aku sebagai anak, isteri, ibu, pekerja dsb. Dalam hidup aku sebagai seorang bernama Angah. Tapi semua benda yang berlaku dalam hidup aku sepanjang setahun ni ada hikmahnya. Semuanya membawa pengajaran berguna, mematangkan aku, mambantu aku melihat kehidupan dalam perspektif yang berbeza, membantu aku menjadi Angah yang banyak berfikir sebelum membuat sesuatu keputusan, mengubah aku menjadi Angah yang lebih berwaspada, yang lebih berhati2.

Ada juga benda yang berlaku yang menggegar perasaan aku sebagai seorang perempuan, seorang isteri. Yang Alhamdulillah berjaya aku tangani setakat ini. Aku berdoa agar aku terus dapat tangani dengan rasional, dengan iman. Dalam masa yang sama aku bersyukur terjadinya perkara ni, setidak-tidaknya aku bermuhasabah, menilai kekurangan diri sebagai seorang isteri, mungkin ada kekurangan aku dimana-mana, yang aku akan perbaiki.

Aku bersyukur dengan semua nikmat yang Allah berikan pada aku sepanjang setahun ni. Dari segi kerjaya terutamanya, kesihatan dan 2 anak yang cerdik dan baik dimata aku sebagai ibu.

Aku bersyukur atas semua kurniaan dan dugaan dari Mu Ya Allah. Aku bersyukur masih diberi peluang untuk bernafas di bumi Mu ini Ya Allah.

Untuk emak, aku dah kehabisan idea untuk hadiah. Aku akan cuba juga dapatkan sesuatu untuk hadiahkan emak sempena harijadi aku. Nak bagi barang kemas, barang kemas dia lagi banyak daripada aku ekekekeke... nak bagi kain pasang kang terperuk jek dalam almari.. member aku cadangkan beli cermin mata. Ok jugak cadangan tu kan... among other things dalam otak aku nih..

Abang tanya aku nak apa.. aku plak rasa dah takde apa dah, memacam aku dapat tahun ni walaupun takde sambutan apa2. Aku cuma nak kasih sayang,kejujuran dan kesetiaan dia. Itu saja....Itu la hadiah paling berharga yang suami aku boleh bagi. Intan berlian benda hapa semua aku boleh beli sendiri.

Tahun ni aku beli hadiah yang besaaaaaaaarrrrrr untuk diri sendiri. Sangat besaaaaarrrrrrr. Hari ni aku akan balik Kuantan untuk dapatkan hadiah besaaaaaarrrrrrr yang aku beli untuk diri sendiri nih. Kalau nak teka silakan.... sapa betul aku bagi hadiah sempena birthday aku. Aku balik dari Kuantan Khamis ni aku bagitau....

No comments: