Monday, October 13, 2008

RUMAH TERBUKA AIDILFITRI

Diet aku ke lautan Jumaat lepas. Ni pun kes hormat tuan rumah ni ehehehe.. Aku memenuhi undangan Rumah Terbuka Raya kat 3 tempat berasingan. Dalam masa 2 jam setengah dalam keadaan hujan kejap lebat kejap renyai.
Memula pergi ke Rumah Exco Shah Alam untuk Rumah Terbuka PWN. Makanan yang sangat superb. Lepas jumpa Dato' Arif (tuan rumah) aku ngan member pun menyantap la juadah yang sangat superb. Sebiji durian kami belasah huhuhu.. Tengah sedap makan big boss aku lambai tangan. Kami pun lambai balik jek la. Dengar satu suara nyanyian yang sangat biasa.. Sekali Aris Ariwatan la...
Lepas tu bergerak ke Taman Tasik Shah Alam plak untuk Rumah Terbuka MBSA. Yang ni sangat la ramai orang. Datuk Bandar ni dulu Big Boss tempat aku kerja ni so kenal la. Terus jumpa dia ngan wife. Jumpa beberapa pegawai, berbasa basi kejap, tak makan pun sebab dah kenyang. Duduk la kejap tengok persembahan Salima AF. Lepas tu teruskan misi.
Destinasi terakhir ke Stadium MBPJ Kelana Jaya plak. Sampai situ hujan lebat yang amat. So duduk lama la sikit. Timbalan Datuk Bandar pun ex-second big boss kat office aku. Pusing-pusing 3 tempat pun crowd pegawai yang sama jugak ehehehe.. Kat sini aku bedal cendol yang sedap. Makan mee goreng mamak yang so and so. Wahid Senario ngan Abon jadi juruacara. Sorry to say la lawak slapstik jek.
Undangan dah dipenuhi, perut dah kenyang, hujan pun dah agak teduh, kami pun balik office. Minggu ni 17hb hari Jumaat, hari Terbuka Aidilfitri tempat aku jugak. Meh la datang ramai-ramai....

No comments: