Tuesday, October 07, 2008

Post Raya Stories

Telah kembali bekerja setelah seminggu bercuti2 berhari raya. Aku balik Kuantan hari Ahad 28 September lepas Asar. Singgah berbuka kat Gombak lepas hantar member abang kat Cheras. Alhamdulillah la perjalanan balik ke Kuantan smooth jek. Sengaja balik awal sebab tak balik langsung berbuka di rumah mak mertua sepanjang Ramadhan.
Cerita baju raya yang tak best huhuhuhu. Aku tempah sebulan sebelum puasa tau... sebab nak pastikan sempat siap. memang siap la masa amik hari Sabtu tuh. Sekali cuba pakai tu diaaaaaa macam guni beras labuhnya. Masuk laki aku sekali pun muat!! Huhuhuhu...nak kecikkan tak sempat sebab berlining bermanik bagai. Jadinya aku beli la baju siap kat Kuantan Parade. Mujurnya dapat yang berkenan di hati dan sepadan kaler ngan baju melayu abang. Takper... raya haji buleh pakai.
Raya pertama yang rutin. Pergi beraya dan layan orang datang beraya sampai gambar sefamily pun tak amik. Bila ingat dah petang, anak bujang aku pun dah salin baju. Takperla.. sok2 ada masa pakai sepasang anak beranak pi la amik gambar kat studio.
Raya kedua yang luar dari kebiasaan. Orang pegi beraya aku anak beranak pegi survey rumah. Cadangnya nak beli rumah la. Dapat satu unit double storey corner lot yang sangat menarik perhatian aku. Tengok lah kalau ada jodoh aku ngan rumah tu....doakan la ek..
Raya ketiga aku balik Klang dan rutin beraya ngan family sebelah aku pun bermula sampai la hari Ahad lepas.
Memandangkan aku makan tak hengat dunia sepanjang bercuti kan... pagi tadi bila timbang berat aku naik sekilo muahahaha.... penangan raya la nih. Tak makan kang tak hormat tuan rumah plak...
Habis cerita raya. Duit raya anak2 pun dah selamat aku bank in tadi. Takut terpakai plak kang. So selamat bekerja semula.A ku memang kena pulun laaaaa... minggu lepas punya kerja setambun kat meja aku nih ha...

No comments: