Friday, November 05, 2004

Arief bukan Ariefah

Situasi 1

Aku bawak anak aku carik baju raya. Datang sorang promoter, promote baju baby ler.

Dia : Kak carik baju baby ye, yang ni offer kak (sambil tunjuk skirt denim sepasang ngan baju, mesti comel anak kak pakai.
Aku : Anak saya lelaki.
Dia : Laaa, saya ingat baby girl.. sorry kak.
Aku : Tak pe
Aku : Muka Arief ni muka baby girl ke bang?
Hub : Ntah, abang rasa tak plak.

Aku sambung carik baju Arief. Dapatlah beberapa helai. Tapi betullah, baju baby girl memang cantik2. Baby boy hmmm.. seluar ngan shirt jer lah.


Situasi 2

Aku ngan abang bawak Arief gi rumah orang kawin. Kebetulan jumpa member abang yang kebetulan plak ada baby. Dok berborak ler.

Abang : berapa bulan anak ko?
Member : dah nak masuk 9
Abang : ooo, anak aku masuk 7
Member : Bolehlah berbesan hahahaha
Abang : Aku sorang jer anak ler
Member : ye lah..
Abang : Anak aku lelaki ler.
Member : Lorrr.. aku ingat pompuan.

Erkkk.. aku rasa betul dah baju Arief tuh, t-shirt ngan seluar.


Situasi 3

Kat Klinik. masa bawak Arief gi check-up. Nama Arief dipanggil. Aku pun bangun ler nak masuk bilik doktor. Adik yang panggil tuh cam pelik jer..

Dia : Mifdzal Arief?
Aku : ha'ah
Dia : (muka masih pelik)

Dah sah ler dia ingat anak aku pompuan huhuhuhu

Ntah, aku rasa rupa Arief tuh rupa lelaki, tapi ramai yang mistaken ingat pompuan.

No comments: