Tuesday, November 30, 2004

Dialog

Hari ni student registration kat tempat aku. Aku diminta jaga kaunter pendaftaran bahagian pengesahan sijil. Oklah.. bukan ada kerja lain nak buat pun. Dalam pada menjaga kaunter tuh sempatlah berborak dan mendengar orang berborak. Macam-macam adaaaaa

Aku : Untung jadi orang gemuk nih kan, barang kemas besar2
Dia : Ha'ah betul, untung kita
Aku : sebab tu kita pakai sikit, sebab mahalkan.
Dia : Ha'ah sebab tuh orang kurus boleh pakai banyak sebab murah
(perbualan diteruskan sambil mengagak harga harta orang eheh)

Sambil aku dok menyemak masterlist, aku dok perati ler sang ayah mengisi borang pendaftaran anaknya. malas punya anak, sampai isi borang pun ayah nak buat. Tetiba sang ayah berjalan ke arah aku, Apa dia terperasan ke aku dok perati dia..

Dia : Dik, mintak tolong sikit.
Aku : Boleh, tolong apa?
Dia : nak mintak borang lain, tersalah tulis pulak, tertulis nama sendiri pulak dah kat borang anak nih
Aku : Boleh. Biasalah tersasul tuh
Dia : Ha'ah.. terima kasih
Aku : sama-sama
(aku gelak tak leh kontrol dah ngan member sebelah)sorry pakcik ek.

Dah habis semer, aku mengemas meja, satu hamba Allah tanya aku

Dia : Kantin kat mana?
Aku : Tu ha (sambil tunjuk ngan sopannya)
Dia : Kantin tu jual apa?
Aku : ?

jawapan yang berlegar kat kepala aku tadi

a) Basikal
b) tak jual apa pun, buat perhiasan jer
c) kain baju
d) semua diatas

Tapi aku ni host yang berhemah, jadi aku sebut menu makanan tengahari tadi.

Macam2 pe'el manusia nih ek....

No comments: