Monday, January 17, 2005

Akhirnya...

Alhamdulillah Aku dapat dah posting. Cuma bayang meja ngan kerusi tak nampak lagik huhuhuhu. Tugas pertama aku minggu lepas sediakan slide powerpoint utk presentation pengarah di Kobe Jepun pasal Tsunami calamity management kat Malaysia nih. Lepas satu masalah eheh..

Selasa lepas, sepupu aku meninggal dunia. Baru 16 tahun tapi dah lama menderita epilepsy. Al-Fatihah, semoga rahnya dicucuri rahmat. kebetulan pulak tarikh dia meninggal dunia sama dengan tarikh ayah meninggalkan kami. So aku double sedihlah. Yang pergi dah pergi, yang hidup kenalah teruskan kehidupan.

Sekarang rutin aku berubah. Dulu masuk kerja 8.30. Sekarang awal lagik. Dulu balik 5.00 petang, sekarang pukul 7 pun tak tentu keluar ofis. Hujung minggu aku balik Klang jalankan rutin seorang ibu, kalau abang turun dari Kuantan jadi isteri pulaklah. Masih nak biasakan diri berjauhan dengan husband dan anak, tapi aku akan cuba. Orang lain pun boleh jer takkan aku tak boleh kan. Cuma yang tak best, kat sini amatlah panasnya waktu malam. Mandi pun tak rasa apa.

Raya Haji ni aku balik Kuantan. So friend, insyaallah aku akan ke Paka. Keesokannya tuh best friend abang nak bertunang, jadi aku akan ke Kluang. Hari Ahad baru balik ke Putrajaya. Merry go round ler kami sefamily. Anggap cam holiday jerlah. Nak balik Kelantan tak sempat. Lain tahun ler bila dah eligible ngambik coti lama2.

Dah masuk tahun baru. Aku memang mulakan langkah baru dengan kerja baru. Alhamdulillah. Teruna aku dah belajar bertatih. Tapi aku mesti miss his first unaided step nanti. Bulan depan dia genap setahun tapi takde birthday. Buat ngan ayah sekalilah ya Arief. beza 2 hari jer.

Aku nak ucap tahniah pada best friend aku. Aku doakan semuanya berjalan lancar. Nak apa2 guideline kontek ler aku nih. Kan aku cakap ada hikmahnya kan. Kau tak dapat matahari haritu sebab hujan.. tapi Allah dah gantikan dengan pelangi yang lebih cantik. I'm proud of you.

No comments: