Monday, January 24, 2005

Cuti-Cuti Raya Haji

Aku bertolak dari rumah sewa pukul 5.30 ptg. Perjalanan yang biasanya makan masa 40 minit jadi 1 jam setengah. Jem teruk kat tol Bukit Raja, Tol Shahpadu dan susur jalan Meru. Sampai rumah abang dah tunggu dah. Aku surrender tak larat nak balik Kuantan. So lepakler dulu teruna aku sempat tidur. Kami bertolak balik Kuantan pukul 11 mlm. Memula tuh jalan ok jer. Jeng jeng jeng, lepas tol Gombak, aku tak senyum dah. Jem lagiiiiiii, biasanya nak sampai ke tol Bentong tu dalam 20 minit jer, malam tu sampai 2 jam lebih. Gear 1, gear2, tuh jer... mujur bukan aku yang bawak kereta eheh. Sudahnya aku sampai ke Kuantan pukul 4 pagi. Pagi raya orang dok nyiapkan meja, akau atas katil tido.

Hari Raya, aku demam selesema huhuhuhu. Telan ubat lepak jerlah. Teruna aku ngan ayahnya seharian. Tu lah cerita raya haji aku tahun ni.

22 hb aku gi ke Kluang. Member baik abang bertunang. Majlis yang simple... cuma aku tak berkenan ngan cara makan buffet kat luar rumah. Kalau ada kerusi meja tak per.. ni main cari port sendiri untuk makan. Pada aku personally lah....Majlis2 awal bicara camni kan ke elok kalau berhidang makannya. Tetamu bertandang jauh, membawa hajat besar. Kalau majlis kahwin aku tak ralat sebab ramai tetamu. Tapi terpulanglah. Lain tempat lain caranya.

Semalam balik Klang lepas Asar. Singgah makan kat Genting Sempah. Mujur traffic clear, sesak sikit tuh adatlah tapi tak ler cam malam tuh. Dulu aku bestlah selalu balik menentang arus, ni dah mengikut arus... tahan jerlah. Lepas nih mungkin aku nak cari kereta automatik.. senang sikit.

Kerja2

Hari ni ada meeting pasal derma tsunami tuh, mujur aku tak terlibat. Legaaaaa. Aku masih lagi berperang dengan cek2 derma. mata aku dah semakin juling. Tapi takpelah, at least aku sumbang kederat. Daripada mereka yang pung pang pung pang cakap tapi bikinnya zero.

off to work.. chow

1 comment:

spyz said...

beraya atas hiway le ye? hehe..
persoalannya bukan 'bila boleh dapat?' tapi 'camne ko nak dptkannya dari aku?'.. aku ada kat rumah pena sabtu ni..