Wednesday, January 19, 2005

Aku Janji

Sehari suntuk memasukkan data penderma, naik juling bijik mata aku. Sedar2 dah pukul 1.30. Patiut perut aku nyanyi lagu rap. Lepas makan sambung lagi sebab esok ada meeting pembentangan derma tsunami dan pembahagian semer duit tuh. Aku rasa bengang jugak sebab suka2 jer nak ikut format mana. Dah 3 batch aku hantar tetiba jer nak soh buat balik ikut format lain. Bengang, double bengang. Tapi aku kena memendam rasa kan.. grrrrr

Semalam aku balik Klang. Tetiba rasa nak balik. Aku kuar dari Precint 9 kol 6.30 petang. Sampai rumah kol 7.30. Teruna aku tengah tidur. Kenapa ntah aku tertarik2 nak balik. Inilah agaknya mother instinct. Arief batuk dan selesema sikit. Semalaman menidurkan dia. Tak pe..... pagi tadi pukul 6.30 aku dah bergerak. Awal giler masuk opis.

Haaaa.... masa tengah bertarung dengan cek2 penderma, dapat call dari DPO. Kena jumpa pengarah buat Aku Janji. Maka berjanjilah aku depan pengarah nih. Siap liminate lagik sijil tuh. Lepas tuh plak.. semer pegawai lelaki kena tunggu, kami yang pompuan nih tunggu luar bilik, kami nak tau kot2 depa dapat posting state. Tekaan tersasar jauh da... rupanya benda lain. Dua pegawai kena ikut 3rd Humanitarian Mission ke Acheh 26hb Jan nih. Oklah tuh, yang duduk Wisma Putra pun tak ke mana lagik. Pas ni buat routine call ke sana cakap ngan member sendiri ler.

Abang turun Kl malam nih. So mlm nih nak gi dating. Esok malam nak balik ke Kuantan. Mengelat sket, letak anak kat emak, aku ngan ayahnya gi jenjalan. "bagus" punya anak. raya tahun nih tak balik Kelantan sebab tak sempat. Pegawai baru cam aku segan ler nak mohon cuti.

Selamat menyambut Aidil Adha, Walau kita bergembira dengan keluarga, ingatkah kedukaan mereka yang kehilangan orang tersayang akibat tsunami. Memandu tu berhati-hatilah, jangan jadi sebahagian dari statistik tahun 2005.

No comments: