Monday, January 31, 2005

Cuti oh Cuti

Baru berkira-kira nak mengenjoykan diri memandangkan cuti minggu depan agak lama. Aku ingat hari Sabtu tu cuti, sangkaan meleset.. sekali hampeh. Dapat pulak memo pegawai bertugas kat bilik gerakan, aku kena hari ahad 4pm sampai 12am, dua kali hampeh. Maknanya aku cuma cuti 3 hari jerlahkan. Tak per, 2 bulan ni ada 4 kali bertugas malam jadi dapat cuti tanpa reod 4 hari. Bolehlah...

Bercadang nak membuang masa dan duit di Sunway Lagoon ngan both families abang dan aku. Cuti panjang, aku pun dah dapat gaji pertama kerja gomen nih, so nakler belanja keluarga, kalau tak banyak sikit pun jadilah kan.

Teruna aku dah boleh berdiri unassisted yehaaaa... best jer aku rasa tengok dia. Today dia dah berumur 11 bulan 2 hari. Bulan depan setahun. Kejapnya masa berlalu, aku masih boleh rasa pengalaman bersalin tuh dulu eiiiii... seriau lagik.

Sabtu lepas jumpa pegawai untuk penempatan kekal. Harapan aku untuk balik state amatlah tipis sebab ada request daripada Pengarah DPP untuk aku stay di Putrajaya nih. Takmo lerrrrr, aku nak balik state, walau kerjanya lebih teruk sebab kena banyak turun padang aku tak kisah, asal dapat dok ngan famili sudah. Karier advancement boleh taruk tepi. I'm not that ambitious at this moment of time. I cherish my family more than anything else. Tapi kalau dah tak dapat I juat have to make do. Orang lain pun boleh hidup jugak hmmmm.. I guess I'll live without a life.

Esok cuti, petang nih vroooooooom balik Klang, lepak ngan anak. Oh ya.. thn nih abang tak pergi Le Tour De Langkawi.. lega aku eheh.. banyak dugaannya jadi pegawai lelaki dalam kejohanan tuh. Dia pun tengah sibuk ngan mountain bike challenge.. ok lah. Kali ni aku tak ler dapat menolong buat result or jadi liason officer. Kira betul2 bersaralah from now on. Ujung minggu nih maybe nak ke dataran untuk kriterium, nak jumpa geng2 Le Tour. Lama tak berjumpa lots of things to catch up.

Off to start paper work on Tsunami evacuation plan... bila buleh siap ek?

No comments: