Monday, January 10, 2005

cecampur

Aku nak cerita pasal aku dan tsunami. Masa kejadian buruk tu berlaku aku ada di Kluang, induksi untuk kerja baru nih. Aku tau abang dan adik aku ke penang, jalan2 carik pasal. Lepas kejadian tuh aku call rumah tanya khabar. Abang ngan adik aku memang ada di Pantai Feringhi, the exact spot tsunami melanda pada hari Sabtu. Kalaulah mereka decide nak berkelah hari Ahad tuh, aku pun tak tau aku camne hari nih. Aku betul2 bersyukur yang abang aku rasa nak balik malam Ahad tuh. Tapi camne pun aku tetap rasa sedih bila tengok mangsa2 tuh. Ya Allah jauhkanlah malapetaka seuumpamanya melanda lagi. Biar ini saja jadi peringatan pada kami ya Allah.

Work wise, aku masih tunggu permanent posting. Naik buruk aku dok floating camni. Kan ke bagus kalau sebelum kami melapor diri dah ada post. I mean terus tetapkan lepas jer lulus interview dulu memandangkan mereka dah ada semua profile. Barulah effisien kan. Just my thought.

My teruna's development. Arief dah pandai bediri tak bersokong. Lama jugak sebelum terduduk balik. Mak kata dalm a month or so pandailah dia bertatih. Mesti aku terlepas peluang tengok teruna aku bertatih pertama kali. balik Sabtu lepas, terus dia kejar aku.. happy jer rasa sebab aku takut dia tak kenal ibu. Lepas tuh tak nak berenggang lah. Hmmmm.. still waiting kalau ada federal post kat state yang kosong.


p/s : oh pren... jgan gabra, kontrol senyum, kontrol ayu, jgn lupa cium tangan bakal mak mertua ek.. ada kelapangan aku pergi. .. errr.. mak buat tapai tak?


off to more reading....

No comments: