Thursday, March 16, 2006

Ibu Muda


Pertama kali berjumpa namun kemesraan tetap terasa.
DPA 2/2004. Alhamdulillah aku lulus. Cemerlang/kepujian/lulus cuma akan diberitahu masa convocation September atau Oktober nanti. Harap2 baju istiadat masih muat lepas fitting bulan 12 dulu. Satu jer aku terkilan. Sapa2 yang pregnant, tak muat pakai baju istiadat tuh, tak ke pentaslah mengambil skrol. Aku rasa cam diskriminasi plak. Pregnant tak pregnant kan semua pun bertungkus lumus selama 6 bulan sepanjang DPA tu. At least sediakan guideline dresscode untuk pregnant officer lah. Macam tak logik je nak merancang untuk tak pregnant selama 10 bulan (habis DPA awal bulan 12) semata2 untuk event sehari tu? Dahlah masuk servis sampai habis DPA tak boleh pregnant(setahun). But understandable sebab modul2 DPA yang lasak tak memungkinkan pregnant officer untuk attend. But for the convocation? may be not. Mungkin boleh aku suarakan esok. Oh..esok nak ke INTAN Kiara mengambil sijil BTN.
Mungkin sebab aku dah teringin menimang cahayamata kedua, maka aku membebel. hmmm

No comments: