Wednesday, March 22, 2006

kusut

Semalam...
Aku jadi kusut lepas terima satu sms pelik yang datang daripada henpon abang. Lepas sesi query, aku boleh terima tapi masih ada rasa semacam kat hati ni. Uiiissshh ni kerja syaitan ni mainkan perasaan aku agaknya..
Aku terima alasan dia, aku percaya sebab dia suami aku. Tapi aku akan berjaga2, aku tak boleh leka walaupun aku ni tinggal berjauhan daripada dia.
Hari ini...
Aku YM kawan aku yang seorang ni, luahkan perasaan pada dia. Alhamdulillah rasa tenang sikit.
Aku rasionalkan balik. Kalau betul apa abang cakap. Aku anggap ini peringatan yang Allah beri pada aku untuk jadi isteri yang baik pada suami, isteri yang tak melupakan tanggungjawabnya pada rumahtangga walaupun tinggal berjauhan dengan suami. Aku tak boleh take it for granted.
Harapan aku, expectation aku pada abang sama jugak.
Ya Allah, peliharalah kesejahteraan rumah tangga kami, jauhkanlah perkara-perkara buruk daripada rumah tangga kami, peliharalah mawaddah dan rahmah di dalam rumah tangga kami hingga ke syurga Mu Ya Allah.

No comments: