Tuesday, May 27, 2008

Rambles..

Terima kasih atas ucapan via sms, blog, calls... aku aminkan semua doa kalian.. semoga berkekalan kebahagiaan dalam rumahtangga aku. Mana ada rumahtangga yang aman sentiasa kan, mesti ada sikit-sikit gaduh, salah faham, merajuk, tak puas hati dsb. Tapi itu semua asam garam yang buat kita lebih matang. Lidah pun tergigit....
Mana mudah nak capai ideal dalam perkahwinan kan.. ambil contoh mudah, umur aku masa kawen 25, abang 28.. jadi personality aku yang dah terbentuk selama 25 tahun tu pasti perlukan masa untuk faham personality abang yang dah dibentuk selama 28 tahun kan... sampai sekarang pun kengkadang aku rasa macam abang tu alien jek.. when things don't follow my way of course ehehehe...
Bila sesuatu benda berlaku, macam bebaru ni la, walaupun amatla menyakitkan hati, doa aku agar hati aku tetap dan tenang dalam melayari perkahwinan ni. Aku juga anggap benda yang berlaku tu sebagai alarm atau wake up call. Mungkin ada benda yang aku take for granted, mungkin ada benda yang sebagai isteri aku terkurang ke hapa.... aku bukan la a perfect wife but I'm trying my best to be one. Whatever it was... REMEMBER!!!!! I AM THE BOSS LADY!!!Macam entry aku yang lepas la... I CHOOSE TO BE HAPPY...
4 tahun tinggal berasingan, ramai tanya aku camne survive? Aku takde jawapan sebab mana da manual tinggal berasingan yang boleh dirujuk ye tak? Aku cuma live day by day, hadapi apa jugak yang mendatang. But I also think that 4 years is enough la... anak aku pun tahun depan start sekolah. Jadi aku pun dah menghantar surat ke Jabatan berkaitan untuk mintak tukar ke Pahang. Hopefully dapat... aku perlu doa kalian sekali lagi....
ANNIVERSARY CELEBRATION
The initial plan was a getaway, only 2 of us la....anak2 tinggal ngan nenek.. tapi kita hanya merancang kan.. Abang demam la plak, terpaksa la kensel itu plan dan kensel itu booking. Mujur la tak kena charge ke hapa... mujur hotel tu dalam daerah aku bertugas ni jugak ekekekeke
Jadi kami cuma lepak kat rumah je la, I'm being a wonderful wife had to nurse a sick husband. lenkali kita pegi wokeh...
SELINGAN.......
I MIGHT BE FAT.....BUT YOU ARE UGLY.....AND I'M ON DIET!
TAK FAHAM?
AKU MEMANG GEMUK.... TAPI KAU TU HODOH... AKU GEMUK BOLEH DIET KURUSKAN BADAN... KAU HODOH CAMTU JUGAK LA...

No comments: