Tuesday, December 30, 2008

CUTI CUTI MALAYSIA

Lepas balik dari Pan Pacific KLIA, Sepang tu, aku terus packing untuk balik ke Kuantan. Memang cuti-cuti Malaysia sungguh! Bertolak hari Khamis tengahari, sampai lepas maghrib sebab enjoy the ride la kononnya. Padahal semua ngantuk tahap gaban.

Kat Kuantan aku setel hal rumah yang aku beli tuh. Order kayu cengal untuk buat pagar, order rumput, order pokok buah-buahan (manggis ngan mangga) pastu pegi survey kedai2 perabot ngan kedai kabinet dapur. Lampu kipas aku tak risau sebab adik ipar aku ada kedai electrical /wiring nih. Kat KL ni banyak jer yang boleh dapat agak murah tapi bila dah campur ngan kos penghantaran dan kos pemasangan adalah lebih baik aku cari kat Kuantan jer. Biar dah puas hati baru aku pindah masuk.

Aku pegi makan nasi kerabu yang sangat superb kat Tanjung Lumpur. Nampak pulak kedai buat wakaf ngan pegola. Halus kerja tangannya. Boleh la beli satu nanti tempat lepak2. Boleh custom made yang best tu...nak besar mana, nak pattern apa.. yang penting ongkosnya pak!

Memang duit akan banyak habis tapi sebab aku nak keselesaan maka tak pe lah...bukannya habis buat benda lain kan ehehee...

Settle semuanya kami anak beranak cuma berehat2 buang masa kat rumah. Sekali sekala balik sana Herbalife memang tak sentuh la.. aku lagi sibuk makan nasi berlauk pokok ceri, nasi kerabu Tanjung Lumpur, kopi Hai Peng, masak panas Sara Thai...huh! timbang kat rumah.. yeay!!! berat tak naik pun...

Kali ni sempat masuk East Coast Mall. Menarik jugak. Aku nampak satu sandal Clark yang sangat mengujakan. Tapi tahan la nafsu membeli tuh huhuhu... banyak lagi benda nak pakai duit nih..

Hari Ahad bertolak balik. Sempat la berpiknik kat Hutan Lipur Bekelah ngan adik2 ipar aku. Dah puas mandi manda, aku shoot terus ke Klang. Lega sebab bila anak2 dah penat ni, lena la sampai ke destinasi. Aku pun sedar2 dah sampai Karak. Abang la kesian drive sensorang ahahaha....sampai Karak jer...lepas tu aku tetap jadi peneman setia...

Semalam aku kayuh balik. Memang sangap ahahaha.... tapi sebab aku buat cadence.. so boleh la..

Yesterday's Ride

Distance : 12.4km
Time : 46 mins
Gearing : 33 : 19
Top speed : 18.8km/h
Average speed : 16km/h
Max heart rate : 151
Calorie burned : 456 kcal

Meter cadence tak pasang lagik sebab tak cukup wayar. So tak boleh nak kira lah... aku rasa dalam 80 jer..

No comments: