Tuesday, February 10, 2009

GOLDEN HORSES - HARI JUMPA KENGKAWAN

Aku habis bengkel SKT...tumpang CC aku balik..hujan maha lebat sepanjang jalan. So pelan2 bawak keter takut skidded jek...supposedly abang amik aku tapi change of plan. Dia tunggu kat rumah jer sebab SKT aku habis awal.


Bertolak ke Palace of Golden Horses. Anak2 aku tinggalkan ngan nenek derang. Hari ibu dan ayah saja lah ehehehe...sampai sana bilik pun belum ready lagi jadi berlegar2 sajalah kat lobi hotel sambil hai2 bai2 kat kenalan dalam LTdL tuh.


Of Course muka yang sama jugak saban tahun. Yang sama2 menjayakan event tu sejak aku join tahun 2001 dulu. Ada yang makin kembang (macam aku huhuhu) ada yang menten camtu jugak lah..


Sedang aku makan epal hijau yang tak berapa fresh (hotel ni sediakan buah kat reception) nampak la sekonyong2 dua orang pemuda pakai track bottom ngan t-shirt oren.. amat skema..memang beza la dengan yang selalu aku nampak. Anuar Manan ngan Ahmad Haidar. Sempat la berborak kejap..


"Haidar.. bakpe kawan mu ni skema sangat.. nampak baik sungguh kak tengok"
"Haahaha.. tak tau la kak..ye laaa nampok skema"
(Nuar mencari helah bela diri)
"Biasa la kak.. mana ada skema.. bisa la pakai camni"
"Elehhh macam kak tak biasa tengok korang pakai apa hahaha.. tapi mmg nampak jughuh laa, bleh buat calon adik ipar"


Nak buat camno kan.. bila dah duduk bawah khemah Malaysia tuh harus pakai seragam... nampak jugak Duan, dia ikut team MCF.


Pendaftaran bilik amat la lama... aku pelik jugak kenapa tak buat group registration saja macam dulu-dulu. Penganjur sediakan senarai nama ikut team dsb, hotel sediakan bilik dan kunci dan serahkan semuanya pada penganjur. So bila team datang (tau la satu team brp orang beb...ramai..) terus register dan tandatangan pada sheet yang disediakan.. tak perlu la register satu-satu, amik masa yang sangat lama.. kalau kaunter reception tu ada ramai officer takper. Kesian aku tengok muka sorang2 nak check in. Aku pun buat camtu dulu masa jaga accomodation untuk Jelajah Malaysia. Aku siap minta setiap team hantar satu wakil tetap setiap hari untuk amik kunci... senang nak berurusan dengan satu orang saja.


We had makan2 kat Seri Kembangan ngan geng2 komisar. Abang setel report duty dia dan aku study race manual sebab Isninnya nak menyebok sampai ke Senawang kan ehehe...aku bertolak balik dari hotel pun dekat2 pukul 10 malam..

No comments: