Wednesday, August 11, 2010

NO 2..

Tak la.. bukan bini nombor 2..

Arief dapat keputusan exam 1st semester semalam. Dapat nombor 2 daripada 24 pelajar kelas University of Oxford,Tadika Al-Azid. Nombor aku tak kisah sangat sebenarnya. Pencapaian markah subjek tu yang penting. Mcm biasa sejak Tadika kat Klang thn lepas pun, yang perlu lebih perhatian ialah subjek tulisan jawi ngan lukisan/art. Lain-lain ok. Maths/Science/Smart Reader dapat 100%. BM dapat 98%...

Ibu mana tak bangga dengan pencapaian anak kan? walaupun baru Tadika haha.. penting juga untuk titik permulaan pencapaian dia bila masuk sekolah rendah nanti ye tak. Sekurang-kurangnya aku dah tahu kat mana yang dia kuat dan kat mana yang dia lemah.

Hadiah takde! Macam biasa hadiah daripada aku cuma cium. Minggu lepas dah dapat basikal baru kira hadiah la tu ye tak..

PUASA HARI PERTAMA

Petang semalam masak ketam masak lemak. Tak beli pun, ADUN bagi lepas meeting. Rezeki aku la tu. Sebab banyak so panaskan je la masa sahur.

Aku macam biasa jugak bersahur tak makan nasi. Cukup dengan milo+nestum dan roti bakar 2 3 keping.

Arief determined nak puasa tahun ni. Aku ye kan je la..keinginan dia dah ada so support je. Cikgu Tadika ckp makanan tetap disediakan mcm biasa, kalau budak tak nak dan nak berpuasa no problem. Pagi ni aku tak bekalkan dia apa2. macam pelik pulak. Biasa tu ada la bawa roti ke, cereal ke. Adneen macam biasa jugak bawak bekal sekeping keju. Suka sangat anak dara sorang ni ngan keju.

Petang ni nak masak pajeri terung / goreng ikan terubuk masin / goreng ayam untuk hero dan heroin / sambal belacan dan ulam. Simple dan sedap.

Pasar Ramadhan eerrrr...malas nak pegi.

10 comments:

LavenderGal08 said...

Angah..cukup ke sahur mcm tu with ur pregnancy condition?
Anyway, selamat menyambut ramadhan

Aida Manap said...

tahan ko tak amik nasik ek angah? kalau aku, dah berdondang sayang agaknya perut..heheeh

al-mankaraqi said...

Salam ziarah!

Semoga mendapat Ramadhan yg diberkati pada tahun ini.

Al-Mankaraqi

Angah said...

Effi
InsyaAllah cukup. Dah 3 kali pregnant kena bulan puasa ni. Asal jgn lupa amik suplement.

Aida
Dah terbiasa. pagi2 limun nasi x bleh masuk la haha

al-mankaraqi
InsyaAllah

Dinas Aldi said...

selamat berpuasa Angah!

tentangseseorang said...

ehehe ady pun baru je masak pajeri terung hari tu.

oren said...

mira dpt no. 16 dari 32 students dlm kelas dia..yg sgt menggembirakan aku ialah semua subjek dia hanya dpt A dan B shj..huhu..wonder, yg dpt no.1mesti score semua subjek 100%..yup, number not the matters..

selamat berpuasa Ngah..

Pnut said...

tahniah arif...
semalam akak masak pajeri nenas...angah masak pajeri terung..eheh sehati berdansa kita ek..ehehe

Angah said...

Kak Dinas
Untuk akak juga :)

Oren
Yup..mak2 moden mcm kita ni tau la menilai ikut markah bukan nombor. itu la pencapaian sebenarnya kan..slmt puasa jugak oren

Kak Pnut
Terima Kasih auntie..
pajeri mmg sedap kan :)

Hambali ® said...

selamat berposa ngah ... aku sambut posa dgn nasi beriyani hameediyah je ... sama ayam piru masak rose hohoho ....