Monday, January 13, 2003

Minggu ni aku bakal dapat sedikit rehat, alhamdulillah..memandangkan student dalam minggu ujian. Tapi aku juga penat menjerit..memandangkan jumlah pelajar yang terlalu ramai dalam kelas. Memang jumlah yang jauh sekali dari ideal. Kelas aku semester ni pun banyak yang tak de gap. Hari Selasa 5 jam non-stop. Aku rasa by the end of the semester aku akan dapat kalahkan Ziana Zain menyanyi. Hi pitch no hals punyer. Aku cakap kat abang, aku penat, aku sakit tekak. Ye lah..mengadu pada yang kasih. Tapi jawapan abang menyedarkan aku yang aku ni asyik merungut..jarang nak bersyukur. Sepenat2 aku, aku masih ada kerja..masih bergaji. Sepenat2 aku, aku masih menyumbang ilmu yang kalau diguna oleh student boleh dibuat bekal ke 'sana'. Terima kasih abang.

Offer kerja yang aku dapat tu aku dah tolak atas banyak sebab. Harap aku buat keputusan yang bijak. Yang takkan meninggalkan kesan buruk pada orang sekeliling aku, yang menyayangi aku. Aku memang rasa terkilan, rasa rugi sikit tapi takpelah. Apalah yang dikejar sangat kerja tu kalau aku tak dapat hidup bahagia ngan orang yang selama ni membahagiakan aku.


No comments: