Tuesday, January 14, 2003

Semalam aku balik daripada ofis dalam pukul 5.15 petang. Pagi ni aku sampai ofis, aku dikejutkan dengan berita sedih. 3 kawan seofis aku yang menaiki kancil terlibat dalam kemalangan jalan raya lebih kurang 50 meter daripada ofis dalam perjalanan balik semalam, dalam pukul 5.30. Maknanya aku beru jer lepas lalu tempat tuh. Kawasan selekoh tu memang agak bahaya. Member aku nih tengah memotong 2 buah kereta staff yang lain, malang tak berbau..dia tak dapat kawal kereta dan terbabas melanggar pokok. Sekarang nih kat hospital. Aku dengar teruk juga accident tuh, 2 staff dalam kereta tu tercampak keluar. Yang aku dengar jugak kereta yang dipotong tuh dalam 80 kilometer kelajuan, bayangkan berapa laju kancil yang dipandu tu... Tengahari ni kalau ada kelapangan aku nak pergi menziarah.

Pagi nih cerita accident tulah yang paling hangat diperkatakan. Memandangkan yang menolong di tempat kejadian pun staff tempat aku nih. Ramai juga yang jadi phobia nak ke ofis mengingatkan kejadian. Tapi benda nak jadi kan....cuma personally aku rasa kalau dia tak memotong diselekoh tu mungkin kejadian tu tak berlaku. Tapi kalau lah.....Abang pun bukak ceramah dalam kereta kejap tadi. Berhati-hati masa memandu. Jangan nak syok sendiri. Tengok kemampuan kita dan kemampuan kereta yang kita bawa. *sigh*

Aku teringat masa aku accident bulan 10 hari tu. Aku rasa aku dah cukup berhati-hati. Aku di lorong yang betul, dengan kelajuan yang minimum dalam keadaan camtu. Tapi aku accident jugak dek kerana kebodohan orang lain. Itu takdir..abang kata. Bayangkan kalau aku bawak lagi laju masa tu..entah apa yang akan berlaku..erm....betul jugak. walaupun kereta aku tu direct impact ngan kereta mamat tuh tapi aku cuma cedera ringan jer..muscle tore jer. Alhamdulillah.

Aku dah hilang phobia..aku dah start memandu semula sekarang. Aku akan lebih hati-hati. Kalau orang lain nak tetap bodoh terpulanglah. Bak kata tokrimau, bukan mereka diminta lahir bodoh camtu.


No comments: