Thursday, January 30, 2003

Aku blank.
Aku blank..
Aku blank...

Aku menghargai pandangan orang, berkali-kali aku katakan pendapat semua orang tu betul. Terpulang pada kita nak terima atau tidak. Cuma kadang2 aku prejudis... aku kan manusia.

Aku selalu suarakan pendapat atas dasar neutral. Aku cuba memberi pendapat sebagai seorang dewasa. Tapi adakala aku dipengaruhi hati... aku ni pelupa agaknya.

Aku sentiasa amalkan keterbukaan, ketelusan. Aku sebaik mungkin akan cuba menerima segala kritikan kerana aku percaya aku tak boleh jadi cermin untuk diri sendiri. Sesekali aku tergelincir dari landasan... landasan emosi.

Aku belajar menghargai kepercayaan dan persahabatan yang dihulur. Aku baja ia agar sentiasa subur. Kengkadang ia layu sebab aku terkurang baja, terkurang siram. Aku belum jadi sahabat yang terbaik mungkin...

Aku...
aku...
dan aku...

Tapi aku cuba. Aku tetap cuba.. walau pandangan aku kurang diterima, walau pendapat aku ditongsampahkan, walau dihenyak kritikan, walau mungkin hilang sahabat..

Aku akan cuba
Aku akan cuba untuk tidak berubah daripada seorang aku. Kerana aku adalah aku dan bukan kamu...

Maafkan aku sahabat... bukan aku tidak mencuba... tapi aku akan terus cuba kerana aku bukan sempurna... :)


No comments: