Thursday, January 02, 2003

Wrap Up

Sepanjang minggu lepas aku dilanda kesibukan. Tak perlu aku senaraikan rasanya. Hujung minggu yang sepatutnya waktu untuk aku berehat digunakan untuk monitor minggu orientasi pelajar baru. lama tak tidur dalam khemah. Aku merasainya lagi. Cuma bezanya kali ni aku bawa bekal bantal dan comforter ehehe.

Nak aku ceritakan di sini? AKu rasa tak perlu sebab tak ada apa yang menarik. Cuma jungle trekking yang aku rasa best. Aku dapat peluang meragging student. Ada 5 check point semuanya. 3 daripadanya check point jahat. Student diarah buat itu dan ini... yup.. ada yang macam dah tak tahan. Tapi lepas tuh kami terangkan semuanya. ALhamdulillah.. mereka boleh terima dengan fikiran terbuka. Abang.. ermmm makan kat kedai ler 3 hari tuh.

Ayah

Aku baca jurnal bluehikari, entry pasal ayah. Aku teringat arwah ayah... sedar tak sedar aku masih rasa sebak. Apatah lagi dengan kedatangan syawal. Ayah meninggalkan kami pada 12 syawal 1421 hijrah. Dah dua kali beraya tanpanya. Ayah tak sempat tengok aku dalam jubah graduan, ayah tak sempat tengok aku ke jinjang pelamin, dan ayah tak sempat naik kereta anaknya. Aku masih simpan hadiah terakhir ayah untuk aku. Sebuah handphone, hadiah tamat pengajian di UIA. Aku masih simpan walau aku dah bertukar pakai yang lain. Semoga ayah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman.. Al Fatihah..

CAT 4111

Setelah berura2 nak menukar kereta selama sebulan lebih, akhirnya aku akur dengan keperluan aku. Aku terpaksa juga berpisah ngan CAT aku. Dia dah pernah accident, aku dah rasa tak selesa nak meneruskan khidmatnya. Minggu lepas datang seorang potential buyer, dia cuba bawak CAT aku..dia puas hati..dia proceed buat loan. Aku jual CAT aku dengan separuh hati sebenarnya. Kereta pertama tuh..hasil titik peluh aku.



Lepas berbincang dengan abang, lepas mintak pendapat kenalan aku menyambar kereta kedua aku. Fiat Brava 1.8cc. Mulanya aku nak amik perdana tapi memandangkan kos maintainance lebih kurang continental car, adalah lebih baik aku amik continental. Lebih sporty, lebih ciri keselamatan dan lebih selesa untuk dipandu. Harganya... alhamdulillah. Aku masih mampu membayar installment. Noni mesti suka sebab keter nih ada sun roof... lagi satu aku suka.. plate number pun lawa juga. dulu aku dapat 4111 kali nih aku dapat 2226.

Abang Sayang

Bulan depan abang akan pergi Le Tour De Langkawi. Maknanya aku akan tinggal seorang 2 minggu lebih. Memandangkan tahun nih race masuk pantai timur, maka aku ada peluang jumpa abang bila race sampai di Kuantan. Aku nak ajak memember Le Tour datang ke rumah. Lama tak jumpa geng Skuad Perodua Era, geng trafik Bukit Aman, geng Ride MArshall, geng Commissaire.. Aku masih rindu dengan kerja lama aku. Ikut events.. kalau aku tak mengajar mungkin aku ikut. Tak perlah. Ada kebaikannya jugak aku berhenti.


Tahun Baru 2003

Hari kedua dalam tahun baru. Aku pasti ramai yang menanam azam baru. Aku takde azam. Kenapa? sebab personally aku rasa tak payah tunggu tahun baru untuk berazam. Kalau rasa ada aim yang nak dicapai, bila2 masa boleh. Tapi dah kebiasaan tahun baru dianggap time frame yang sesuai. Ikut individulah kan.

Aku teringat member aku. Dia tak pakai tudung. Azam dia nak bertudung tahun nih, itu yang dia cakap masa aku jumpa dia bulan 6 tahun lepas. Aku pulak mulut tak der insuran masa tuh, aku boleh cakap "kalau hidup sampai tahun depan, kalau tak?" Yang aku nak highlight ialah, benda2 wajib camtuh tak payah tunggu bertukar tahun baru nak berubah. Patut berubah terus. Dia pulak jawab... "alah kubur lain lain" Aku pulak rasa defensive.. "ye lah lain lain, aku takut kubur ko sebelah kubur aku, kang aku
tak leh tido sbb bising". Jahatnya mulut aku. Aku dah minta maaf pada dia and we remain friends.

Abang ada cakap, kalau berazam saja tak cukup. Kena ada target dan usaha ke arah itu. Yup.. aku setuju sangat. Tahun lepas aku berjaya mencapai target yang aku sasarkan. Tahun nih aku ada 2 target besar. Kenapa aku pakai perkataan target? sebab aku mungkin dapat bull's eye atau dapat sipi2 atau tak dapat langsung. tak payahlah aku kongsi sebab aku takut tak dapat, kang termalu jer. Doakanlah aku dapat bull's eyes.

Selamat Tahun baru 2003 untuk semua pembaca jurnal Angah. Semoga tahun baru ini membawa sinar harapan yang baru untuk kalian.


No comments: