Tuesday, January 06, 2009

PIKNIK SUNGAI CONGKAK

Adik aku yang tinggal kat JB balik bercuti sempena pertunangan sepupu kami...So dia ajak la pi piknik lepas semuanya dah settle. Cadangan awal nak ke Hulu Yam tapi makcik aku taknak sebab banyak itik riang ria dalam sungai...jadi tukar rancangan ke Sungai Congkak. Kali terakhir aku pergi rasanya tahun 1998. 10 dah..

Seronok dapat luangkan masa dengan family kan.. So kami pergi 3 keluarga... aku, adik dan pakcik. Bukan senang nak kumpul ramai-ramai camni

Anak2 aku yang ooficially tukar jadi anak itik sebaik saja nampak air memang susah nak handle. Kalau baby lain panjat mak ayah takut masuk air, anak aku tolak mak ayah nak terjun dalam air... lepas kena 2 round tergolek tidur...anak2 enjoy akupun enjoy...

Aku masak nasi impit ngan kuah kacang, nasi biasa dengan kari daging dan ayam rempah, makan ramai-ramai lepas mandi memang sedap....
Ada peluang nak pegi lagi la... anak bujang aku pun dah sibuk ajak pi piknik lagi bila cuti sekolah ehehe.. dah sekolah dah dia..

Apapun... kalau anak2 aku happy... akupun happy jugak..

7 comments:

ibuVouge said...

angah
sungguh comei anak anak itik ini berendam..

Anonymous said...

aku suka tengok gambo adneen tgh duduk makan tuh..kiut...

kemaman

pB said...

tak biru ker bibir ?

bola2api said...

ingatkan gi cycling pastu sambung piknik hehe..

cik puan daun said...

seronoknya pi piknikkk...

Angah said...

IV
Ikut perangai sapa la tuh ahahaha

Tini
Ahem..tengok la maknya..

Angah said...

PB
selagi tak biru bibir tak keluarla bebudak tuh

Aini
Kayuh area tuh? blumlagik laehehe

Daun
Jom le piknik jom...