Wednesday, April 01, 2009

PUTRAJAYA CRITICAL MASS # 12

Tarikh : 27 Mac 2009
Tempat : depan Palace of Justice Putrajaya
Masa : 9.30 mlm



Kita mulakan dengan cuaca. Pada hari kejadian cuaca outskirts of Putrajaya memang hujan lebat.Ramai yang call aku tanya nak pegi ke tak. Sebagai pengayuh tegar aku cakap aku tetap pergi walaupun hujan sebab dah ada sejarah kayuhan dimulakan pukul 10.30 malam lepas hujan berhenti.




Aku sampai tempat kejadian. Ramai yang dah tiba.Bagi t-shirt PCM pada Daoh. Axy datang tengok roadbike yang aku nak jual tu. hujan dah start renyai. Pasang basikal dan join the group for sesi borak2 sebalum tunggu pelepasan. Roughly dalam 80 riders ada mlm tu...

Called abang from time to time tanya kat mana. Datang dgn abg Rahim all the way from Kuantan to join the fun. Dia kena jemput Anuar Manan (Nuar) kat MSN dulu so he'll be late. Takper la, better late than never orang putih kata..



Spotted Kakcik dan bala tenteranya, dan ramai regular PCM like toyol, heero, flatfinger.. you know who you are ehehe..aini came and gave her the t-shirt too. (gambar belakang badan jer derang snap huhuhu)

After short briefing from abg man, the ride began. Abang suruh kayuh dulu, he'll catchup later.So aku, aini, apai and Daoh pun kayuh after main group dah lepas dalam 1/2 jam kot..cuaca pun superb!



The actual fun begin lepas PICC. Tak nampak kelibat sorang rider pun. Aku ingat dah sesat dah... abang man came and yup!!! another mess kot eh..tapi aku tak komplen, aku ok jer..kayuh slow2 dengan brother Zailan from Puncak Alam yang first time join PCM.

After sometime nampak la group besar kat depan simpang Alamanda. So regroup and terus kayuh. Mlm tu ikut terus Presint 1. AKu ok jer... walaupun kayuh dengan rear derealur yang ada masalah sket.

Abang called kata dah start kayuh. So aku berenti tunggu abang, Nuar n abg rahim. Ramai rider potong aku ingat aku krem ke, pewai ke.. taakkkkk.. aku tunggu abang. Tapi itulah semangat PCM kan! tanya khabar kot2 ada bantuan diperlukan.

Abang tangkap aku dah dekat dengan susur masuk bulatan Alamanda tu, kebetulan aku berenti kejap tengok sorang rider dari Bangi berenti muntah. Dapat berita ada sorang rider pengsan tapi dah taken care off.

Teruskan kayuhan dan masuk Putra Perdana ikut sebelah JPM terus kat starting point kat depan POJ... sangat slow, enjoying the ride ngan hubby and my baby sitter si nuar tuh hahaha..



Sampai starting sesi bergambar la plak...settle semer pegi makan kat double trouble sebelum bid goodbye to all and hantar Nuar balik MSN. Kereta aku jadi tin sardin hahaha...4 orang kat dalam tu ok.. 4 buah basikal atas rak bumbung tu mmg cam sardin.

I had fun! abg rahim ngan hubby pun dah terjebak hahaha.. next time around abang kata nak bawak satu team Malaysia plak..kalau jadual derang ok la..abang Rahim pun nak angkut tem Le Tua sekali.

After hantar Nuar, we shoot off to Kuantan. Gilir2 drive and reached Kuantan at 5.00 in the morning. Itu lah penangan PCM hahaha... lepas solat subuh tidur mati tak sedar diri sampai noon ngkauuuu...
p/s : gambar kredit pada penangkap2 gambar malam tuh...

9 comments:

flatfinger said...

hehhe..nice..akuk dah post blog ko ngan akuk nyer post...

***angkut ja team Le Tua...naik taraf trs PCM...jgn main2x...

R28est said...

ape ni? pelumbaan haram kah? nape orang putrajaya pun tatau? hik ;p

*angah nanti buat praktikal kat vlodroom kl x?

bola2api said...

Angkot la sapa2 selagi bule.. Dan doakan aku blh join pcm lagi huhu..sedih ni..

Angah said...

Flatfinger
Team Le Tua.. dalam perancangan tu ada.. Tunguuuuu

Rahimah
Fun ride jer...sebulan sekali. praktikal kat KL? tak dengar cerita pun..

Aini
Aku doakan...takde ko tak best la beb..

Unknown said...

jangan katakan angkut budak budak L2A jer angkut skali budak budak CSC ker disco ker baru gempak hehehehe

aini : naper laki ko dah tak bagi kayuh malam ker hehehehe

iv said...

angah
x bodek ni.. tapi nampak sungguh cun la!

Angah said...

heero
aku bawak kang terkejut ko hahaa.. tapi ko mesti menten malu kan kan kan

IV
ni rasa nak belanja makan nih ehehe

Jijie Armidza said...

Angah...

Karad baru beli beskal baru...tapi baru berani pusing area umah jer..pastu angkut dtg opis, pusing taman tasik....
huhuhu....x berani lagik nk join grup2 cam uols nih...kompom pancit...

Angah said...

Karad
Jom join hujung blan 4 nih.. ramai newbie and we dont leave riders behind..

jom laaaa