Friday, June 06, 2003

Aku seorang Penceramah

hari ni ada program motivasi untuk pelajar2 baru. Aku diberi tanggung jwab untuk handle satu slot bertajuk Realiti Kehidupan Kampus. Ermmm.. ingat nak cakap jer tapi takut boring. Jadi aku buat bentuk gerak kerja. Harap berjaya ler slot aku. Teringat pulak kehidupan aku di kampus dulu. Hahahaha banyak ko kurikulum daripada kurikulum. Lebih aktif berpesatuan. Tapi kan, yang aku perasan, kebanyakan graduate yang cemerlang ialah mereka yang aktif berpesatuan dan bersukan. Mereka lebih open minded and multi task people. Itu pendapat aku.

Bengkel Abang

Nampaknya aku terpaksa lupakan hasrat nak balik kampung minggu ni. Maaf sahabat, plan kita ditangguhkan ler. Ramai pulak yang hantar kereta untuk di cat semula. Itu punca rezeki abang, jadi aku mengalah. Mungkin balik minggu depan, kalau ada rezeki dan umur panjang. Memanglah ada pekerja, tapi abang jenis yang suka turun padang supaya kerja cepat siap. Supaya customer puas hati dengan hasil kerja bengkel abang.

Baru2 ni abang make up semula sebuah kereta mini. Mula2 sampai warna merah. Buruk sungguh, ke tahap tukun tiruan ehehe lebih2 pulak aku :P. Lepas di cat semula, atas warna hijau keemasan, bawah warna coklat keemasan, tambah dengan moulding warna chrome, dan ada beberapa benda lain ler... cantik pulak kereta mini tuh. Owner kereta pulak sporting, tak kisah berbelanja asal hasil memuaskan.

"Sekarang cam tukun tiruan tak?"
"Tak dah.. sekarang lagi cantik dari kelisa dah bang" erkkkk... terkena aku :D




No comments: