Wednesday, June 18, 2003

Pencuri oh Pencuri

Sebab terlalu excited aku hampir lupa benda penting yang berlaku di sekeliling aku *sigh*. Pagi Sabtu lepas, adik ipar aku mengetuk pintu bilik. Masa tu dalam pukul 5 pagi, aku sempat tengok jam. Rupanya rumah aku dimasuki pencuri. Adik ipar aku nak buat susu anak dia masa tu bila perasan pintu dapur terbuka dan ada kesan tapak kaki yang basah. Satu rumah bangun dan check apa yang mungkin hilang.

3 telefon bimbit dan beg duit adik ipar aku kena curi. Pencuri tu cuma capai benda2 diruang luar je. Abang buat laporan polis lepas subuh. Polis datang rumah tengok dan katanya dak buat follow up. Aku harap camtulah. Aku tak hilang apa2. Adik ipar aku menangis satu hari. Ye lah, beg duit hilang kan... aku kata pada dia, kita kena bersyukur sebab pencuri tu masuk dan keluar diam2. Kalau dia kejutkan seisi rumah pastu letak parang kat batang leher camne? Telefon ke, duit ke semua boleh cari, nyawa nak cari mana? Aku harap dia boleh ler terima pandangan aku.

Yang aku pelik tu camne kami seisi rumah boleh tak dengar langsung upacara mengopak pintu tu? Pekerja abang kata dia dengar cam orang ketuk2 awal pagi tu. Pukau ke? Aku takde jawapan. Yanag penting aku dan keluarga selamat. Petang tu, biras aku beli selak pintu dan letak 3 sekali setiap satu pintu. Abang beli mentol dan nyalakan keliling rumah. At least ada jugalah langkah berjaga2 tu.


Semester Baru

Minggu depan aku akan mula mengajar semula. Semester ni workload aku kurang. Boleh rilek sikit. Sementelah dengan keadaan aku ni. Result student aku semester lepas pun ok. Walaupun tiada yang score A, at least tiada yang score bawah C+, Alhamdulillah. Hopefully semester ni aku dapat perform lebih baik daripada semester lepas. Minta2 juga student semester ni boleh aku kawal hiks.


No comments: