Friday, June 20, 2003

Kesilapan Teknikal?

Semalam aku dapat surat daripada ** Bank Finance. Surat tu kata bank minta bayaran kereta aku yang tertunggak selama 2 bulan, 2 bulan? Aku rasa aku tak pernah miss bayar pun dari bulan Januari tu. Semua resit ada aku simpan. Nak kena diaorang nih. Aku amik telefon, dail nombor dan cakap ngan salah seorang staff bahagian bank tu. Bla... bla... bla...

" Saya dapat surat bertarikh **** mengatakan saya tak bayar duit kereta.. sedangkan saya tak pernah miss bayar.. camne nih?"
"Betulke puan dah bayar? sebab semuanya kami rekodkan dalam sistem"
"Saya ada resit bayaran cetakan komputer, nak tarikh ke supaya awak boleh semak"
"Kalau begitu mungkin kesilapan teknikal tu Puan"
"Saya faham kalau bayaran bulan ni tak terekod lagi, tapi bagaimana dengan bayaran sebelum tu?"
"Biasalah Puan, kalau dah banyak rekod, kadang2 tercampur"
"Itu bukan biasa pada saya sebab perkara ni mungkin menyusahkan saya, pendapatan saya bukan berbelas ribu sebulan, saya harap perkara begini tak berlaku lagi"
"Oklah, minta maaflah, ada apa2 lagi?"

(Aku letak telefon sebab benci dengar tune suara minah tu dalam telefon, lebih kurang jer ngan pelanggan)

Aku taklah marah sangat tapi aku kesal dengan kejadian ni. Memanglah nampak remeh pada setengah pihak tapi perkara yang melibatkan kontrak/ perjanjian sewa beli ni aku pandang serius. Sekurang-kurangnya adalah inisiatif untuk siasat benda nih, check ke nombor resit aku tu ke, apa ke... ni layan tak layan jer... tak mesra pelanggan betullah.


No comments: