Tuesday, October 15, 2002

Hari Mengantuk Sedunia. Pagi ni aku lambat ke opis. Mlm tadi aku dating ngan abang, celebrate birthday aku. Tima kasih abang for a wonderful night with you. Pi makan dulu pastuh pi tengok wayang citer Tuxedo, oklah untuk rehatkan fikiran. Lepas tengok wayang, pi jenjalan...pastuh balik. Aku packing barang dia pulak...gosok baju, seluar, masukkan semer dalam 2 beg besar. Dekat pukul 5 baru tidur, akibatnya subuh aku paginih jadi subuh dinasour. memandangkan aku takde kelas sebelah pagi jadi aku tido balik, dekat pukul 11 baru masuk opis eheh.

Terima kasih pada semua geng jernel on your wishes via guestbook, kepompom, sms, e-mails. phone calls. Special thanx to kak iza for her tribute. Love you dear. As for now..I'm trying to be just me, sticking to my principles, enduring life as brave as I could, enjoying life to the fullest. The best part of them all...I know I'm not alone. I have all my friends..all of you.

Atas permintaan ramai aku akan turunkan resepi BUBUR SUM SUM untuk korang cuba buat dan rasa. Akupun lama tak rasa bubur nih. Ada orang suka makan masa suam, aku suka msukkan dala peti sejuk, bila dah sejuk makn depan TV memang best ah.

bahan-bahan :
Tepung Beras
Sedikit tepung pulut
Santan
Air

Gula pasir
Gula Melaka / merah
Daun Pandan

Cara Membuat
1. Panaskan air
2. Tancuh tepung beras, tepung pulut (sedikit) dan santan (kuantiti ikut kesesuaian, buat agak cair sbb bila sejuk ia akan keras)
3. Masukkan bancuhan tadi kedalam air yang sedang mendidih, kacau macam buat puding tuh. kacau sampai pekat ( ikut sepekat mana kita nak) Jgn lupa masukkan daun pandan dan sedikit garam.
4.Untuk air gulanya, masak air, gula pasir dan gula melaka (masukkan daun pandan)

Cara hidang sama macam tau foo fa yang dijual kat pasar tuh. Sekian rancangan masakan Chef Angah eheh.


No comments: