Tuesday, October 29, 2002

Aku di UTMKL untuk bengkel pengajaran. Jumpa plak ngan member, Kak Aza, pensyarah kat sini. Jadi mangsaler pc dia kejap. Lama aku tak update...cam aku cakapler, sibuk dengan program tempat aku cari makan.

Semalam patutnya aku bertolak kol 12 tengahari tapi malang menimpa. Semalam aku accident dlaam pukol 11.30 pagi. Remuk kereta aku. Terkejut, sedih, panik bercampur2. Patutnya ku drive dan bagi keter kat abang, tapinya accident pulak. Masa tuh aku kat jalan lurus, ada plak mamat cina nih bawak honda ferio main masuk jer simpang, tak berhenti dulu. AKu cuma sempat brek jer, itupun masa dah nampak ferio tuh depan mata, kira direct impact ler. Teruk jugak keter tuh. Keter aku ermm...malas nak cakap, sakit hati jer.

Aku berdua semalam. Member aku terhantuk kepala kat cermin depan. Aku pulak terhentak stereng keter. Nasib baik aku bawak dalam 50 kilo sejam, kalo laju lagik entahlah..Tak sakit mulanya sbb panik ngan marah lebih menguasai fikiran. Aku settle kat balai, aku buat claim insuran atas insuran mamat tuh, kol 2.30 baru settle. Ada 2 member ofis aku datang, tolong settlekan. Terima kasih guys, I really appreciate it.

Aku call abang, rasa nak nangis dah, tahan...tahan...esok boleh jumpa dia. Abang tolong gaks setel walaupun dia di Johor. Call member dia, cam rombongan cik kiah pulak, berbondong2 ke balai polis. Tak pe ah. Member aku dok sakit lagik kepala dia, trauma lagik satu hal. Lepas settle semer aku balik opis, kena gaks gi KL demi tugas.

Masa kat opis, ramailah yang interbiu. aku buat tak layan jer...sedih. Aku lepak kejap. masih ketar ler

Aku mula rasa sakit kat dada. Aku teringat aku terhentak tadik. Sakit nak bernafas, sakit nak bercakap, sakit nak gerak. Tak boleh jadi, aku gi klinik. Doktor check aku. Dia tekan dada aku, Ya Allah sakitnya. Diagnosis doktor, mungkin ribs aku fractured ataupun muscle tore. Aku tak dibenarkan mengangkat barang , hatta secerek air pun.Dia bagi can sampai 2 hari, kalo makin teruk aku kena buat xray. Aku dapat mc 2 hari, hari nih ngan esok. Aku ke KL jugak, terus ikut abang sampai Jumaat. At least ada orang tengokkan welfare aku. Lepas tuh aku bertolak ke KL naik pajero bersama 3 orang teman sepejabat. Sakit aku dah agak kurang lepas telan pain killer. Bantai tido jer sepanjang perjalanan.

Sepatutnya esok aku kena jadi emcee, tapi keadaan tak mengizinkan. Mlm tadi aku tak tidur sangat, nak mengiring pun sakit. Superior aku call semalam, dia bagi perlepasan. ALhamdullillah. Program esok wajib sebenarnya, tapi tulah aku memang tak larat. Nak menaip pun aku terasa sengal..nasib ada pain killer.

Terima kasihlah pada yang wish aku semalam, yang telefon, yang sms, terima kasih atas concern korang untuk aku. Lega aku rasa walau dalam kesakitan nih. Doakan aku cepat sembuh. Doakan agar kecederaan aku nih tak serius.

Petang nih abang sampai dari Johor. Terima kasih abang, beri moral support untuk ***. Kan bagus kalau abang ada semalam. *** panik, sakit, terkejut...nanti kita jumpa ye..rindu sangat lepas hampir 3 minggu tak jumpa. Lagi dalam keadaan camnih.....

Blog angah akan bercuti sampai minggu depan. Aku nak berehat, nak pegi buat proper checking. Doakan aku cepat sembuh. Tapi kalau aku sempat berjumpa mana2 pc yang mnganggur, aku akan beri juga dia kerja.

No comments: