Wednesday, November 06, 2002

Angah is back...yeahaaa. Alhamdulillah lepas berehat seminggu - rehat ker? aku kembali lagi ke alam maya nih. Aku pergi check lagik. Doktor kata ok. Aku cuma tak boleh angkat benda2 berat buat sementara waktu. maka secara rasminya abang akan jadi porter ihiks.

Lepas pada aku eksiden, aku pergi UTMKL, sempat berkenalan ngan geng jernel sorang nih. Tima kasih belanja makan....pastu aku ikut abang dalam race Tour De Malaysia yang berbaki 2 hari tuh. Tak buat apa pun, duduk jer. Seperti biasa kalo muka aku ada maka aku akan pasti dapat kerja walaupun kecil. Haaa....kali nih oleh kerana 'keperihatinan' Pak Alang aku kenalah jadi announcer. Tak per...dah kerja aku sejak dulu kala mengemceekan majlis.

Aku dok kat Grand Centre Point Hotel sepanjang ikut abang. Dekat Jalan Sultan Ismail. Maka aku tak lepaskan peluang makan kerabu mangga sepanjang 3 malam kat sana. Korang nak rasa kerabu mangga yang sedaaaaaap tuh pegi kat belakang pizza hut jalan TAR. Memang best ah (kecur air liur mengingat)

Masa tuh jugak aku kenal ramai kengkawan baru. Nak aku sebut nama ker? tak payah ah..bukan korang kenal pun. Yang pastinya mereka semer friendly. Tak kisah punya kepala. Ramai gaks rider yang aku kenal dari race2 yang lepas. Aku masih guna bahasa isyarat kalo nak bercakap ngan riders dari Uzbekistan, Russia. Kesian depa...kesian aku..nak menerangkan satu2 menda tuh boleh terbang dek hayunan tangan menggayakan informasi.

Aku jadi announcer ngan Pak ALang (Apandi) dan Pak Uda (Oswald). Sambil memberi info perlumbaan dan sukan berbasikal tuh sendiri, banyaklah berceloteh...biar spectators tak bosan tunggu race tamat. Pak Alang nih mmg biasa jadi race emcee. Aku pulak membahasa omputihkan info daripada Pak Alang. Pak Uda plak, aku baru kenal. Pengarah Drama kerjanya (nak berlakon satu drama boleh pak Uda :D ?) Dalam race kali nih dia jaga photo finish. Great work guys. Jumpa lagik lain tahun yek.

banyak benda yang aku nak cerita dalam seminggu tak bersiaran nih. Nantilah aku wrap semer dalam 3-4 episod. Episod pertama pasal race, lepas dah. Episod kedua mungkin pasal mountain bike challenge 3/11 haritu. Yang jugak menyebabkan aku tak dapat pegi gethering geng jernel :((. Episod ketiga pasal aku dan puasa. Episod keempat ermmm....aku tak dapat tajuk lagik.

No comments: