Friday, November 15, 2002

Alhamdulillah, selesai juga masalah server kat tempat aku nih. Dapat juga aku menulis. Minggu depan final exam. Student jumpa aku
"Puan, saya kena bar ker? tolonglah Puan, saya tak nak repeat paper"
"Awak ada fikir camtu masa awak ponteng kelas saya?"
"Tolonglah Puan, saya janji saya tak buat lagi"
"Semester depan saya tak ajar awak pun"
Mungkin kasar cara aku. Aku mungkin akan dicop lecturer killer. Tapi itu cara aku nak menyedarkan mereka nih. Dah berbuih mulut suruh jangan ponteng..ponteng jugak. So bear the consequenceslah kan.

Aku selalu jugak didatangi student yang tak puas hati ngan markah yang aku bagi. Camne aku nak bagi banyak kalau kerja acuh tak acuh. Aku suruh taip diorang tulis tangan. Camne tuh. Aku suruh buat karangan diorang amik karangan dalam buku ke jurnal ke... Aku suruh buat assignment diaorang cut paste daripada internet. Memula bagi can ler..pastu tak sedar jugak maka aku 'siram air' atas mereka yang tidur nih. Buan semua camni. Ada yang memang nak belajar, tapi meeka dicop teacher's pet pulak.

Aku sedih tengok anak bangsa aku camnih. Banyak duit mak bapak yang dilabur, tapi mereka nih datang makan angin jer agaknya. Ya Allah..bukakanlah hati mereka...

No comments: