Wednesday, November 06, 2002

Hari nih dah start puasa. Alhamdulillah Allah panjangkan umur aku untuk jumpa lagi satu Ramadhan. Puasa kali ni puasa yang baru. Aku berpuasa dengan suami. Pagi tadi aku masak untuk sahur. Perkara yang aku jarang sangat buat. Masa belajar mana pernah sahur. Kat rumah, mak ada. Tolong2 gitu jer. Mulai tahun nih, aku dah ada tanggung jawab baru. bangun pukul 4 untuk memasak. Kejutkan abang untuk sahur. Aku macam biasa minum air dengan makan buah tamar jer. Lepas solat subuh, tidur semula ehehe. Esok mungkin senang sikit. Panaskan jer lauk berbuka.

Aku tengok kereta kat bengkel semalam. nampaknya dah separuh siap. Lega aku. Takut tak sempat beraya ngan kereta jer sbb aku claim KFK. Biasanya lama nak settle.

Thn ni aku beraya di Klang. Terima kasih abang. Aku cadang nak balik hari tengok anak bulan. Balik sini raya ketiga. Memandangkan aku dah menetap di sini rasanya tak salah kalo nak beraya kat kampung aku. Lagipun kemeriahan raya di sebelah pantai barat lebih terasa berbanding di pantai timur. Kalau kat sebelah sini raya Haji yang lebh meriah. Aku tak sabar nak mengalami kemeriahan raya haji yang aku tak pernah rasa. Kalau kat pantai barat, sembahyang raya jer. Pastu sambung kerja cam biasa. Jarang ada kunjung mengunjung cam raya puasa. lain kalilah aku cerita pasal raya nih.

No comments: