Friday, November 29, 2002

Semalam aku rasa tak macam tinggal di Kuantan. Semalam aku terperangkap dalam kesesakan jalan raya yang boleh kata mustahil berlaku kat sini. berlaku juga semalam. Cerita dia camnih...

Semalam ialah hari pembukaan Hypermarket Giant di Kuantan. Giant tuh betul2 seberang jaln dari rumah aku. Kiranya aku untung ler..jalan kaki jer kalo nak shopping ekekeke. Alkisahnya, Hypermarket nih dibina disebelah satu-satunya jalan nak ke KL, kira jalan besarler, bila nak keluar dari Giant tu pulak kena buat U turn kalo nak ke bandar semula. Memang teruk jem...diaorang nih parking kereta sampai depan rumah aku..tak per lah kan. yang jadi masalah semalam ialah..sebelah giant tuh ada kampung..pastuh customer2 nih pi parking pulak kat jalan masuk tuh berderet2 sepanjang jalan besar...jadinya orang kampung tak dapat keluar masuk ler. Merka pulak yang terpaksa parking tempat lain dan jalan kaki balik....kesian.

Yang jadikan ramai sangat pengunjung tuh bukan apa...sebab utamanya ialah tawaran harga sangat rendah. Sementelah nak buat persiapan raya, lagi ler berbondong2 datang. Aku kesian tengok bebudak kecik petang semalam..terpaksa berjalan jauh (sbb parking jauh) ngikut mak bapak.

Aku ingat dah redalah..mlm tadi aku kuar ngan abang, hajat hati nak keluarkan duit..ampehhh..jem teruk..tak surut2 sejak petang rupanya. Tapi sebab dah keluar, maka kamipun tawakal jerlah meredah lautan kereta. Aku tengok anggota trafik tuh cam dah fed up. Bayangler, lampu isyarat dah hijau tapi masih takleh jalan sebab terlalu sesak. Aku keluarkan duit dalam 2 minit jer, tapi buruk nunggu nak sampai rumah. Aku terlepas jugalah sebab aku amik lane kanan sekali untuk balik. Yang teruk jem lane kiri ngan tengah yang menghala ke KL.

Tapi biasalah..benda baru, tentu semua excited nak pergikan. Member2 seofis ada gak tanya aku pergi ke tak. Aku malas nak pergi sbb aku dah biasa masuk Giant di Shah Alam. Bila2 pun boleh pergi. Bukannya kena naik kereta..naik kaki jer eehehe.

Sekarang nih kalo orang tanya rumah aku kat mana, main senang aku nak direct."Rumah aku kat Kawasan apartment depan Giant Kuantan. Masuk kawasan apartment tuh, rumah aku blok belakang sekali tingkat satu, corner lot..takkan terlepas punya sbb ada perodua kat blok pertama apartment tuh"

Jadinya..raya nih jemputler ke rumah aku....

p/s : setelah menunggu kad raya hard copy..semalam aku dapat 10 kad sekali gus..seronok aku :)


No comments: