Tuesday, October 22, 2002

Update Beberapa Hari

HilangRumah - Khamis - 17 Oktober. Duit aku hilang. Bila aku bukak dompet, duit aku cuma tinggal 7 ringgit. Aku cuba mengingat, semalam aku pakai not 50 masa beli barang. Ada lebih 30 ringgit. Aku lupa amik balance ker? Kalau ye mesti apek kedai tuh panggil aku. Aku tak masukkan dalam dompet ker, aku check dalam keter pun takde. Nasib baik kau jenis tak bawak banyak cash. kalo dalam tu ada 500 camner...menangis tak berlagu aku nampaknya. Aku malas nak menuduh sesiapa. Aku halalkan jerlah kalau betul ada toyol kepala hitam yang amik. lain kali aku akan masukkan dompet aku dalam peti besi.

Aku singgah di kedai kain mencari bahan. Eh... ada kedai langsir baru bukak. Aku masuk, meninjau, menelek fabrik dan harga...erm..murah, mencongak berapa pintu dan tingkap apartment aku. Abang balik nanti boleh ajak datang sini. Kat Kuantan nih susah nak cari fabrik langsir yang terkini, bila aku dah jumpa nih seronokler. Nak banding harga ngan KL memang berbeza. Tapi kalu aku campur ngan duit minyak dan tol, baik aku beli kat sini jerlah. Aku jalan lagi dalam kedai tuh. Ada self adhesive wall paper..yang aku memang rancang nak beli. Alhamdulillah Ya Allah..Kau permudahkan urusan aku. Ingat nak balik Klang pastuh nak beli, dah ada kat sini lagi senang.


Perang PsikologiOffice - Jumaat - 18 Oktober. Hari nih inbox e-mail aku penuh dengan kata-kata semangat kumpulan untuk Family Day. Disebabkan nama2 kumpulan tuh ulam-ulaman, maka banyaklah idea2 memuji kumpulan sendiri dan mengutuk kumpulan lain. Ada yang bagi khasiat, ada yang bagi resepi, ada yang berpantun. Memang gelak pecah perut ler. Tapi yang tak bestnya tuh lama-lama jadi perang tak sihat pulak. Sorang hamba Allah ni kata:
"masa kerja kita kerja, masa main kita main, jangan hantar kat semer staff, dia tengah kerja..jangan tau nak bonus jer, kerja takmo"
Tulah yang aku ing t sket2. Yang peliknya dia sorang jer yang kuar statement camtuh. Yang lain lepak jer..ke dia yang nak membodek? erm...

Yang aku pasti harinih dah takde mood kerja dah. Memasing sibuk buat tag kumpulan, buat lakaran istana pasir, mencongak cabutan bertuah etc. Masa mesyuarat staff sebelah petang, boleh kata semer hadir. Masa senamrobik hari Selasa boleh dikira ngan jari jer...ihiks. Semangat nak hadiah ler tuh. Sbb dalam perjalanan esok ada treasure hunt.


Perang Dah BermulaAwana Kijal - Sabtu - 19 Oktober. Dalam pada aku excited aku sedih. Orang lain pegi berdua, aku pegi sorang. Abang masih di Perlis untuk International Perlis Open 2002 (lumba basikal) Aku cuba pujuk hati, lupakan semer yang sedih. I think of happy thoughts. Sampai jer, mendaftar, amik tentative ngan baju.

"Eh..dapat satu jer, saya kan ada husband"
"awak datang sorang, satu jerlah"
"unfair nih, kan dia family jugak" aku dah sebak dah..senyum jugak.
"nak fair bawaklah husband datang sekali!!" aku kena tengking.
Air mata yang aku cuba tahan tumpah juga akhirnya. Aku tanya elok elok dia tengking, depan staff lain plak tuh. Nasib baik ada Kak Iza, dia yang tolong aku redakan perasaan.
"Tak pe angah, dia tak rasa lagi kesedihan isteri cam kita rasa. nanti sampai giliran dia taulah. Biarkan, kalau kita tengking balik, sama rendah jer kita ngan dia"

Sebelah petang ada aktiviti istana pasir. Sebelah Malam ada dinner. kami dijamu Chinese Course yang sekadar mengenyangkan. Acara cabutan bertuah yang ditunggu sebenarnya. Aku menang percutian di Awana, Alhamdulillah. Lepas dinner aku call abang. Heheh..bole pegi hanimun sekali lagi.


Habis Dah
Awana - Ahad - 20 Oktober. Last day dah. Ada games pastuh waktu bebas. Ramai yang gi jacuzzi, pool, sauna etc. Aku lepak dalam bilik jer tengok TV. Lepas makan tengahari dan penyampaian hadiah kami bertolak balik. Sampai rumah dekat Asar dah. Ingat nak tido, member aku datang. Lepas solat maghrib aku tertido. Abang call..aku cakap antara sedar ngan tak jer..maafkan *** yer bang..penat sangatlah. Aku solat isyak pastuh zzzzzzzzz.


Rutin HarianOffice - Isnin - 21 Oktober. Aku jet lag..masih penat. Pagi nih aku datang kerja separuh sedar. Tu lah sapa suruh beriya sangat main..kan dah penat. Kelas pun aku buat sejam jer. Tak larat dekkk.

Minggu depan (28-29 Oktober) aku kena pegi UTMKL Jalan Semarak. Ada bengkel peperiksaan akhir. Memandangkan Khamis nih cuti birthday Sultan aku akan amik cuti, jumpa abang kat mana race belangsung, pastu terus gi bengkel. Ada geng jernel yang free masa tuh, yang opis dekat ngan UTM, jum jumpa..korang belanja ahaks.


Sensitivity
Check it out kat Kepompom.

No comments: