Wednesday, October 16, 2002

Hari Sibuk Sedunia. Hari ni aku banyak kerja..tapi sempat mengupdate ehehe... Aku kena marking tutorial yang dah bertimbun, aku kena sediakan jadual presentation student, aku ada meeting untuk hari keluarga. Kumpulan aku 'kacang botol' Thn lepas kumpulan aku menang juara keseluruhan. Aku juara bertahan kerusi muzik ekekekeke. Memang menyibukkan diri ler kiranya.

Aku drive sendiri starting today for the next 2 weeks. Abang dah sampai Kangar pagi nih. Sedih? agak sedih ditinggalkan tapi kali nih aku tak menangis waktu dia boarding..satu peningkatan. Yang pastinya aku akan merasai lagi rindu seperti bulan lepas waktu abang bertugas di Sabah. Nasib baik di Semenanjung, kalau ada masa aku akan menjenguk dia di tempat perlumbaan. Bil telefon bulan nih tentu melambung....abang..tolong bayar boleh ?

Tadi aku pegi bayar bil tepon kat Maxis. Masa nak amik nombor:
"hai, nak buat urusan apa"
"nak bayar bil jer"
"ok amik nombor..nombor kak long apa" sambil sengih.
aku amik nombor terus duduk. Nombor terpapar (takde mesin panggil nombor). Aku bayar bil. aku rasa nak gelak bila dengar akak tuh cakap. Cam dah pre-programmed
"thank you, your line will be re-connected in 2 hours"
"thanx" aku kata. Masa tuh aku terbayang iklan KL Sentral ekekeke.."ting tong, your line bla bla thank you" Anyway akak tuh memang ok, ramah dan senyum masa layan pelanggan. Two thumbs up for her. Tak delah macam kerani sesetengah kaunter, garang semacam jer. Aku pernah nak bayar bil, tinggal 3 orang jer yang beratur, dia boleh tutup kaunter pastuh suruh kitaorang datang balik lepas lunch. Aku masa tuh rasa nak tukar kaler dah. Tak patut. Anyway masa nak keluar, mamat yang sama bagi aku banyak betul brochure.
"kak long..amik ler nih..apa no kak long" (mode mengusha eheheh)
Aku rasa nak jawab camnih "saya bukan kak long...saya angah..." sesuai tak? Aku bayangkan camne muka dia kalau aku cakap camtuh. Mesti blur

Dalam 5 bulan nih CAT aku banyak masalah, merajuk ker dia? Boleh kata tiap bulan dia nak benda baru. Aku baru tukar absober aku depan dan belakang..iskh..iskh..memandangkan aku pakai yang bukan standard maka poket aku menjadi agak nipis di tengah bulan nih. Sebelum tuh ECU dia buat hal..takleh idup keter. Aku tukar..rabak poket untuk membeli benda sebesar 2 tapak tangan bertajuk ECU Mitshubishi 4G 91. Petang nih aku ingat nak hantar CAT ke bengkel Hamdan, nak adjust spring sket. Bulan lepas baru tukar air cond compressor, 2 bulan sebelum tuh aku tukar rim ngan tayar sekali...besooo sikit ihiks..sblm kawin arituh aku tukar kaler..dulu aku pakai jack black..pastu aku tuko pearl blue (yang nih preee, aku modal cat jer RM 1200 sbb buat kat bengkel abang). ermmm mikir arus RM yang keluar, aku rasa nak tuko keter jer..tapi aku sayang sangat ngan 'kucing pearl blue aku' Kengkadang aku rasa cam lelaki laks...dok make-up keter. Takpe...takpe...selagi tak membahayakan aku oklah..

Apa program aku 2 minggu nih ek..? main boling, gi shoping, dok umah, makan tido (sbb takyah masak)....sumer rutin. Ada cadangan?

No comments: