Monday, July 21, 2003

Cerita Silam

Sabtu dan Ahad, hari santai. Aku ikut abang tengok sprint test keter kat Taman Bandar, program tu sempena Bulan Sukan Bermotor 2003. Tapi aku tengok sekejap jer sebab aku tak pandai nak menghayati ngauman kereta2 yang bertanding. Abang hantar aku ke rumah Kak Molly. Pehtu dia ngan hubby kak Molly gi balik ke tempat pertandingan tu.

Aku tengok juga Akademi Fantasia masa dok lepak ngan Kak Molly. Sedih seh.... Rosma yang terkeluar sedangkan nyanyian dia baik. Yang Nana tuh, nyanyi cam apa2 ntah, masih bertahan. Tu lah kuasa penonton dan pemilik telefon. Komentar di akhbar sarankan supaya diadakan juri profesional. Tapi dah konsep Akademi tu camtu kan. Aku rasa walaupun peserta yang baik cam Rosma dan Burn yang dah terundi keluar, tapi mana2 syarikat rakaman mesti dah nampak bakat mereka. Yang menarik tuh, satu dewan boleh menitik air mata time Rosma kuar, episod sebeum nih tak pun sampai gitu sekali. Maka aku boleh katakan rancangan ala2 survivor ni memang menarik minat penonton ler. *tabik sikit*

Malam tadik pulak aku tengok Smallville ngan Gilmore Girls, kak iza tengok gak ek? *wink* Aku memang tak tinggal seepisod pun, sebab kedua2 citer nih merilekkan kepala aku. Cerita kehidupan seharian. Erkkkk.... kenapa aku cerita pasal rancangan TV?


Cerita Hari Ni

Kelas agak padat tapi tak perlah. Hujan dan sangat sejuk kat sini. Biasanya pertengahan tahun kat Pantai Timur nih panas, tapi tahun nih lain macam pulak cuacanya. Very unpredictable.. hmmm.. makes me wonder

Aku dapat call dari sahabat. Dia sepatutnya melangsungkan perkahwinan 31 Ogos ni. Aku ingat dia call sebab nak ingatkan aku tarikh tu. Rupanya dia call sebab nak beritahu majlis tu dah dibatalkan. Tunangnya terlibat dengan kemalangan dan meninggal dunia di hospital. Aku terkejut, sedih. Aku mungkin boleh beri perangsang pada sahabat aku tu, tapi kalau aku kata aku faham akan kesedihannya, aku mungkin menipu dia dan menipu diri sendiri. Aku cuma mampu mendoakan dia tabah menghadapi ujian Allah. Hujung minggu ni aku nak balik berjumpa sahabat aku ni. Insyaallah.


No comments: