Friday, July 25, 2003

Exam

Minggu depan minggu exam. Aku ada sedikit masa untuk santai. Jadi aku amik cuti dua hari. Isnin dan Selasa. Hopefully I can sit lazily doing exactly nothing eheh. Student datang dan pergi minta tips. Aku cuma kata, apa yang kita bincangkan dalam kelas selama 5 minggu ni akan masuk ujian.

"takkan tak boleh bagi tips Puan?"
"kan saya kata apa yang kita bincangkan akan masuk"
"ala Puan, bagilah topik spesifik"
"saya minta maaf, awak kena ulangkaji pelajaran selama 5 minggu ni, saya tak boleh bagitau lebih daripada itu"

Aku kengkadang pelik ngan student nih. Terlalu bergantung pada cikgu. Setiap kali ujian bagi salam, mulalah menyerbu ofis minta tips. kalau boleh nak senarai lengkap topik dan subtopik yang bakal disoal. Dah apa guna belajar? Aku cuba terangkan pada mereka, tak ada short cut masa belajar ni. memang kena ikut long way. Barulah benda yang dipelajari tu lekat kat kepala, boleh diaplikasikan masa kerja. Setakat ni aku masih boleh dianggap belum berjaya. Kena cuba lagi, sampai ada yang dengar atau sampai aku tak larat (yang mana dulu)


Rencam

Hajat dihati nak tengok Lara Croft : Tomb Raider malam ni. Ingat boleh tempah tiket cam selalu, hampehhh... tak boleh lagi. Tengok minggu depan ler. Aku malas nak beratur.

Esok ada program motivasi untuk staff. Lama tak hadiri program begini. Harap2 menarik. Sebab kengkadang nama jer program motivasi, tapi penceramahnya cuma berdiri tegak, pegang mikrofon dan baca slide. Aku pun boleh camtu.

Ahad ni kalau takde aral melintang aku nak pergi makan angin. Lama rasanya tak pergi bersiar2. No particular occasion to celebrate, cuma nak berehat, bersantai berdua tanpa gangguan telefon atau urusan kerja. So we'll just slip away quietly, turn off our handphones, and we'll have fun. We'll be back to real world on Monday evening.

Since when asking a favour means giving an order? hmmm...








No comments: