Wednesday, July 16, 2003

My sister's in law wedding

Famili abang dah mula buat persiapan untuk majlis pertunangan dan perkahwinan adik ipar aku. Semalam, kami ramai2 tengok contoh kad jemputan, 2 album besar. Memang cantik2, harga pun 'cantik' juga. Aku cuma mengiyakan jer pendapat mereka. Bila aku pulak yang ditanya maka aku bagi jawapan yang pada aku rasional lah. Pada aku kalau nak buat kad jemputan yang cantik dan mahal takper kalau budgetnya cukup. Tapi kalau setakat nak tunjuk yang kita ni tak kalah kalau nak dibandingkan dengan kengkawan kita ke, jiran ke.. baik tak payah. Buat sajalah kad yang menarik dan murah. Lagi satu, bukannya orang akan simpan kad tu. kalau simpan pun sekejap jer, lepastu dibuang juga. Baik duit yang ada tu digunakan untuk benda yang lebih penting cam barang hantaran ke, kenduri ke... lebih manis jika tetamu dihidangkan dengan makanan yang enak dan layanan tuan rumah yang baik... itu yang akan dikenang sebenarnya ( aku pinjam kata2 emak ) Kalau tetamu yang dikatakan berpangkat dan berkedudukan yang akan datang, maka tetamu itu yang harus faham... bahawa majlis itu meraikan pengantin, bukan meraikan dia. jadi masalah nak beri kad yang mahal tak timbul. Sebagai tetamu, dia harus menghormati tuan rumah. Tapi ye lah... bila pendapat diberi dan bertentangan pula dengan impian pendengar, maka pendapat itu cuma tinggal pendapat. Aku cuma mendengar dan sekali sekala mengangguk.


Jalan2 cari makan

Aku rasa nak makan nasi goreng kerabu. Lama sungguh tak makan. Masa di Lembah Pantai dulu selalu makan di SCUD (gerai kecil tepi astroturf). Aku cuba juga tanya2 kat gerai2 makan kat sekitar sini tapi cam blurr je muka pelayan tu. Nasi kerabu ada ler katanya. Pagi ni aku tanya member aku kalau2 dia tau mena2 gerai yang ada. Alhamdulillah..... ada jugak rupanya jual kat sini. Malam ni aku nak gi menjamu tekak di gerai depan UITM Bukit Sekilau. Mengidam ke aku? eerrkkk


Rencam

+ Tahniah kepada expecting parent, kaezrin... welcome to the club eheh

+ Kebetulan pulak, aku dapat kad jemputan sahabat, nama bakal suaminya sama ngan nama abang, bukan sahaja namanya tapi juga nama bakal pak mertuanya... what a coincidence. Aku kacau abang... "ntah2 abang tak?" abang cuma senyum. Tahniah pada Ija :)

+ Majlis Penyampaian Sijil Pelajar yang sepatutnya diadakan pada 29 Julai ni ditangguhkan ke 26 Ogos sebab Menteri Besar tak dapat datang pada tarikh tu. Maka terpaksalah jawatankuasa jemputan hantar pulak surat penangguhan kepada lebih seibu orang. Terpaksalah jawatankuasa protokol hantar surat pada jemputan2. Terpaksalah buat semua benda sekali lagi. Dah confirm pun boleh tak confirm semula ek.....*garu kepala* Anyway tahniah pada student2 yang dah grad.






1 comment:

dghnfgj said...

This momentousdecree wow gold came as a great beacon gold in wow light of hope buy wow gold to millions of negroslaves wow gold kaufen who had been seared in the flames of withering injustice.maplestory mesos it came as a joyous daybreak to end the long night ofcaptivity.but one hundred years later,maplestory money we must face the tragic fact thatthe negro is still not free.maple money one hundred years later,sell wow gold the lifeof the negro is still sadly crippled by the manacles ofsegregation and the chains of discrimination. one hundred yearslater,maple story money the negro lives on a lonely island of poverty in themidst of a vast ocean of material prosperity.wow powerleveling one hundred yearslater,maple story power leveling the negro is still languishing in the corners of americansociety and finds himself an exile in his own land. so we havecome here today to dramatize wow powerleveln an appalling condition.in a ms mesos sense we have come to our nation''s capital to cash a check.when the architects of our republic wow powerleveln wrote the magnificent wordsof the constitution and the declaration of independence, theywere signing a promissory note maplestory power leveling to which every american was tofall heir. this note was a promise that all men would beguarranteed the inalienable rights of life, liberty, and thepursuit of happiness.it is obvious today that america has defaulted on thispromissory note insofar as her citizens of color are concerned.instead of honoring this sacred obligation, america has giventhe negro people a bad check which has come back markedinsufficient funds.justice is bankrupt. we refuse to believe that there areinsufficient funds in the great vaults of opportunity of thisnation. so we have come to cash this check -- a check that willgive us upon demand the riches of freedom and the security ofjustice. we have also come to this hallowed spot to remindamerica of the fierce urgency of now